۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 84819247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«هوران» در وحدت می نوازند، «تنبورنوازان حافظ» در اندیشه

تهران- ایرنا- همایش فرهنگی هنری «غدیر» به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ شیعیان با حضور تنبورنوازان «حافظ» در فرهنگسرای اندیشه و اجرای گروه موسیقی «هوران» در تالار وحدت از جمله اجراهای پیش روی حوزه موسیقی است.

به گزارش ایرنا، گروه تنبورنوازان حافظ به سرپرستی و خوانندگی میرفرساد ملک‌نیا روز چهارشنبه (۲۲ تیرماه ) ساعت ۱۹ به اجرای موسیقی سنتی می‌پردازد. نوازندگان در سه گروه تنبورنوازان، دف‌نوازان و سازهای ایرانی در این برنامه هنرنمایی خواهند کرد.

طاهره ابراهیمی کیاسری، محمد صادقی شالکوهی، وحید رستمی ماتک، رسول مهدی خانی، مهدی علی کاهی، ضحی علیمحمدی، فردین عزیزنیا، الناز مقصودی، نسترن قیدی، پویان توکلیان، فاطمه جعفری، علیرضا روزبه و محمد منزه گروه تنبورنوازان را تشکیل می‌دهند.

گروه دف‌نوازان هم شامل محمدحسین افشارزاده (سرپرست گروه دف‌نوازان)، آرمینا جمشیدی، مونا رهنمای حقیقی، صادق سلمانی نظافت، عاطفه فرهنگی، عرفان ایرانی، گوهر آقایی، زهره نیک‌مرد و سهیلا رستمی است.

میرفرساد ملک‌نیا نوازنده تنبور و خواننده، محمدرضا نوتاش نوازنده بم تار، مسعود صالحی نوازنده عود، فائزه رفیع زارع و مینا غفوری همخوان و نوازنده ساز کوبه‌ای این گروه را همراهی می‌کنند.

گروه تنبورنوازان حافظ در این برنامه قطعاتی از موسیقی عرفانی را در وصف و ستایش حضرت علی‌(ع) و به مناسبت فرارسیدن عید غدیر برگزار خواهد کرد که اشعار عرفانی این قطعات سروده استاد حافظ ایمانی است.

همچنین با حضور اساتید برجسته هنر و ادب پارسی درباره موسیقی آیینی و سنتی صحبت می‌شود. ورود در همایش فرهنگی هنری غدیر برای عموم علاقه‌مندان رایگان و آزاد است. فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) واقع شده است.

«هوران» در وحدت می نوازند، «تنبورنوازان حافظ» در اندیشه

اجرای گروه موسیقی هوران در تالار وحدت

گروه موسیقی هوران به سرپرستی بهروز قهاری و تنظیم فردین فیروزکوهی و خوانندگی سروش بخشش، علیرضا گلبانگ و علیرضا جعفرزاده سه‌شنبه (چهارم مرداد) ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

مصطفی جهانی (کمانچه)، کاوه صالحی، معصومه نژادحسن (تار)، فردین فیروزکوهی (سنتور)، ایلیا سعیدی (سنتور باس)، ستاره مستفیضی (عود)، محسن عبادتی (کمانچه آلتو)، مجتبی اسحاقی (شورانگیز)، حامد جوهرستانی (پرکاشن)، علی باقری و سهیلا فاروقی (مایستر) نوازندگان این گروه موسیقی به همراه ۲۶ نوازنده دف و ۲۵ هم‌خوان هستند.

بهای بلیت این کنسرت ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت آن می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

«جالبوت» در بندرعباس کنسرت می‌دهد

گروه موسیقی بندرعباسی جالبوت به سرپرستی و خوانندگی محمدعلی ذاکری قشمی پس از سال‌ها، ۲۴ تیرماه در سالن آوینی شهربندرعباس به روی صحنه می‌رود و قطعاتی از آلبوم جالبوت و چند قطعه جدید را اجرا خواهد کرد.

گروه جالبوت از سال ۱۳۹۳ تشکیل شده و تا به امروز کنسرت‌هایی را در تهران و بندر عباس برگزار کرده است و بعد از سال‌ها در این شهر به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت نوازندگانی همچون ابراهیم علوی (عود)، امیر طیاری (سازهای کوبه‌ای)، آرش رئیسی (گیتاربیس)، شریف رجبی (کی برد) و مهرداد علیزاده (درامز)، محمدعلی ذاکری قشمی سرپرست و خواننده گروه را همراهی می‌کنند.

«هوران» در وحدت می نوازند، «تنبورنوازان حافظ» در اندیشه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha