۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84819125
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

کرملین: پوتین هفته آینده به تهران سفر می‌کند

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 84819125
کرملین: پوتین هفته آینده به تهران سفر می‌کند

تهران- ایرنا- کاخ کرملین سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به تهران و دیدار وی با روسای جمهور ایران و ترکیه را تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای کاخ کرملین، کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پوتین هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت که پوتین سه‌شنبه آینده ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) برای شرکت در دیدار سه‌جانبه با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه به تهران سفر می‌کند.
پسکوف پیشتر سوم تیر نیز سفر پوتین به تهران را قطعی اعلام کرده اما گفته بود که تاریخ آن هنوز مشخص نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اوایل تیر در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد نشست سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران گفته بود: امیدوار هستیم که در آینده نه چندان دور با توجه به شرایط مهار ویروس کرونا در جهان شاهد برگزاری نشست سران فدراسیون روسیه، جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در تهران باشیم.

گفته شده، این نشست بخشی به صورت دوجانبه و بخشی دیگر در فرمت نشست آستانه برگزار خواهد شد که با محوریت آتش‌بس در سوریه است.
از زمان شیوع کرونا، نشست کشورهای ضامن صلح سوریه که شامل سه کشور ایران، روسیه و ترکیه می شود، به صورت حضوری برگزار نشده و مقامات سه کشور بر برگزاری حضوری آن به خاطر حساسیت موضوعات مورد بحث تاکید دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha