۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84818733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار نفر ساعت آموزش استاندارد در کردستان ارائه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل استاندارد کردستان گفت: امسال در مجموع پنج هزار و ۳۸۸ نفر ساعت آموزش استاندارد در استان ارائه شده است.

ژیلا یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای  آشنایی دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان استاندارد و مدیران کنترل کیفیت با وظایف استاندارد، همچنین با توجه به بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقامتی و قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد این اداره‌کل اقدام به برگزاری دوره های آموزش مهارتی مرتبط با استاندارد می کند.

وی اضافه کرد: بیشتر مخاطبان این دوره‌های آموزشی را مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، کارشناس آزمایشگاه‌های همکار، کارشناسان استاندارد و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل دادند.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه این آموزش ها در راستای ترویج استاندارد و ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات ارائه می شود، افزود: ۳۳۳ مدیر کنترل کیفیت در استان پروانه تایید صلاحیت معتبر دریافت کردند.

یزدانی با اشاره به اینکه  چهار شرکت بازرسی دارای پروانه معتبرو ۲۶ آزمایشگاه همکار در استان وجود دارد، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۲ مورد بازرسی از شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمون اوزان سبک و سنگین همواره توسط کارشناسان استاندارد استان انجام می شود، یادآور شد: در این مدت ۳۰ مورد آزمون اوزان سبک و ۸۹ مورد آزمون اوزان سنگین در استان انجام شده است.

در حال حاضر ۴۳۲ واحد تولیدی استان کردستان با بیش از ۹۵۰ فرآورده زیر پوشش استاندارد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha