۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84818710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ نفر عضو انجمن نابینایان بروجرد هستند

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 84818710
۱۸۰ نفر عضو انجمن نابینایان بروجرد هستند

بروجرد - ایرنا - رییس انجمن نابینایان و کم بینایان بروجرد گفت: ۱۸۰ نابینا و کم بینا عضو این انجمن هستند، که توانمندسازی آنها به عنوان یک اولویت حقوق شهروندی دنبال می‌شود.

" منصوره کریمی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر کدام از افراد این انجمن به درجاتی از نابینایی از خفیف تا شدید مبتلا هستند و کلاس‌های مختلف آموزشی در راستای توانمندسازی  و مهارت افزایی آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کلاس هایی همچون آموزش خط بریل، تحرک و جهت یابی، حفظ قرآن، آشپزی، آموزش زبان انگلیسی و مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی برای نابینایان برگزار می شود.

این بانوی روشندل با تاکید بر توانمندسازی نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: این افراد از حقوق شهروندی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه در برنامه ریزی های کلان باید دیده شود در برنامه ریزی های شهری و اصول مناسب سازی هم به رفع مشکلات آنها اهتمام ورزیده شود.

کریمی گفت: بعد از مسکن و اشتغال که عمده مشکل نابینایان و کم بینایان است مناسب سازی یکی از مطالبات اصلی و دغدغه همیشگی این افراد است که همین مناسب نبودن مبلمان شهری عاملی بر ناتوانی آنها در پیش بردن امورات روزمره شده است.

رییس انجمن نابینایان و کم بینایان افزود: از مشکلات آزار دهنده نابینایان در بروجرد وضعیت نامناسب مبلمان شهری است که شهر از نظر معابر و زیربنایی، پیاده روها و خیابان ها برای معلولین و نابینایان مناسب سازی نشده است.

وی گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن عمومی، معابر، پارک ها و فضاهای عمومی، نهادهای دولتی و غیردولتی یک ضرورت است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد هر چند اقداماتی در این حوزه انجام شده اما کامل نیست و با استانداردهای لازم فاصله زیادی دارد و برای آسایش بیشتر معلولان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha