۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84818605
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: لغو تحریم‌های غرب منجر به کاهش قیمت غذا و انرژی در جهان می‌شود

تهران-ایرنا- وزیر دارایی روسیه با بیان اینکه رفع تحریم‌های غرب منجر به کاهش قیمت غذا و انرژی در جهان می‌شود، گفت: به خاطر بالا بودن قیمت انرژی، وضعیت کنونی به نفع روسیه است و غرب خودش را تنبیه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، آنتون سیلوانوف در گفت‌وگو با روزنامه «ودوموستی» خاطرنشان کرد: برداشتن تحریم‌های غرب علیه روسیه به کاهش قیمت جهانی انرژی و غذا منجر می‌شود.

وی افزود: اینکه قیمت انرژی تا چه مدت بالا می‌ماند به میزان پویایی اقتصاد جهانی و طول مدت تحریم‌های غرب بستگی دارد.

وزیر دارایی روسیه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا برداشتن تحریم‌ها به بازگشت تعادل در بازارها منجر می‌شود، گفت: برداشتن تحریم‌ها به تعادل در بازارهای مختلف از جمله بازار انرژی و مواد غذایی و تمامی کالاها و خدمات مشمول تحریم منجر می‌شود.

سیلوانوف با بیان اینکه روسیه از شرایط موجود در بازار جهانی انرژی منتفع می شود، افزود: به خاطر بالا بودن قیمت انرژی، این وضعیت به نفع روسیه است اما در عین حال، برای بقیه جهان شرایط سختی را رقم زده است.

وی، تحریم های غرب را علت گرانی کالاها در سطح جهان ارزیابی کرد و افزود: غربی‌ها می‌خواستند روسیه را تنبیه کنند اما خودشان را تنبیه کردند.

این مقام روس تصریح کرد: حتی با تخفیف‌هایی که مسکو برای فروش نفت خام اورال در مقابل نفت خام برنت ارائه می‌کند، درآمدهای نفتی و گازی روسیه خوب است و قوانین ساده عرضه و تقاضا به خوبی اینجا صادق هستند.

به گزارش ایرنا، شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحریم‌های شدید غرب را در پی داشت که به خاطر وابستگی گسترده این کشورها به گاز، نفت و غلات روسیه، منجر به بالارفتن قیمت‌ها و کمبود غذا و انرژی در جهان شد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha