۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84818564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت حجاج اصفهانی از ۲۶ تیرماه آغاز می شود 

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 84818564
بازگشت حجاج اصفهانی از ۲۶ تیرماه آغاز می شود 

اصفهان - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: عملیات بازگشت حجاج این منطقه از روز بیست و ششم تیرماه آغاز می‌شود و تا روز دوم مرداد ادامه دارد.   

علیرضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی شده است که اولین پرواز برگشت حجاج این استان ساعت هشت و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه ۲۶ تیرماه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین بنشیند و آخرین پرواز هم ساعت سه و ۴۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه دوم مردادماه وارد فرودگاه اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراسم حج تمتع امسال چهار هزار اصفهانی، به سرزمین وحی مُشرف شدند اضافه کرد:  ۲۲ کاروان از این استان جزو مدینه قبل و ۹ کاروان جزو مدینه بعد بودند.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشتر زائران حج به بیماری‌های تنفسی و ریوی مبتلا می‌شوند اظهار داشت: تیم های مراقبتی از هیات پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه مستقر هستند و جلسه های متعددی بصورت هفتگی در رابطه با سلامت و بهداشت در هتل‌های محل استقرار زائران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: به ازای هر ۲ تا ۳ کاروان در هتل‌های مکه و مدینه یک پزشک همراه کاروان است و در هتل‌هایی که بیش از ۱۰ کاروان استقرار دارند سه پزشک همراه کاروان است.

صادقی خاطرنشان کرد: توصیه های بهداشتی ابلاغ شده از سازمان و حج و زیارت و وزارت بهداشت از طریق گروه های مجازی به زائران و مدیران کاروان‌های استان اصفهان اطلاع رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به گزارش بیماری وبا در سلیمانیه عراق، توصیه های بهداشتی به آشپزخانه های نجف و کربلا ارائه شده تا از ابتلای زائران عتبات عالیات به این بیماری جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا،  سفر حُجاج بیت‌الله الحرام در ۲ سال اخیر بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا انجام نشد.

قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، سهمیه حُجاج ایرانی برای سفر خانه خدا ۸۰ هزار نفر بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha