۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۰:۵۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84818441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک کشته و دو مجروح بر اثر تیراندازی در کانزاس آمریکا

نیویورک- ایرنا- مقامات آمریکایی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهرکانزاس در ایالت میزوری که افسران پلیس با لباس شخصی به عنوان نگهبان در آن کار می کردند، یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بیل لو یک مقام پلیس بزرگراه ایالتی میزوری گفت: این تیراندازی حوالی ساعت ۱۱ یکشنبه شب اتفاق افتاد. ناآرامی که در داخل باشگاه شبانه آل وست پورت هوس شروع شد و به بیرون از آن کشیده شد. پس از وقوع  تیراندازی، سه افسر لباس شخصی مجبور به تیراندازی شدند.

وی افزود: یکی از مجروحان این تیراندازی در بیمارستان فوت کرد درحالی که ۵ مجروح دیگر در شرایط باثبات قرار گرفته و انتظار می رود زنده بمانند. به هیچ یک از افسران پلیس آسیبی نرسید.

یک سخنگوی پلیس کانزاس سیتی اعلام کرد که پلیس بزرگراه تحقیقات در مورد این تیراندازی را انجام می دهد.

دهه‌ها است که در آمریکا برخی قانون گذاران در کنگره برای ممنوعیت فروش سلاح های مرگبار نظامی تلاش می کنند و این درحالی است که در بیشتر موارد شاهدیم  سلاح های مرگبار بطور غیر قانونی بین رده های سنی ۱۹ تا ۲۱ سال در آمریکا خرید و فروش می شود.

مامور سابق پلیس فدرال آمریکا در بخش دیگری از تحلیل خود از وضعیت بحرانی کشتار با سلاح گرم در این کشو، به سی ان ان گفت:  باید ببینیم در این رابطه ارزش ها و اولویت های ما چه هستند؛ در ابتدا  ما نباید بگذاریم که سلاح مرگبار در دست افرادی که دچار بیماری روانی هستند قرار گیرد.

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود که برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha