۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84818404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مقام نظامی بحرین

تهران- ایرنا- بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب با خلیفه بن احمد بن سلمان آل خلیفه فرمانده کل ارتش بحرین تلفنی گفت‌ وگو کرد.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، بنی گانتس در توییتی نوشت که با شیخ خلیفه بن احمد بن سلمان آل خلیفه تلفنی گفت وگو کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما روابط امنیتی، اقتصادی و غیرنظامی را که اسرائیل را با بحرین پیوند می‌دهد، تقویت کرده‌ایم و من متقاعد شده‌ام که این مشارکت شتاب بیشتری خواهد گرفت و به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

بنی گانتس در این تماس تلفنی از مواضع «عیسی بن حمد» شاه بحرین قدردانی کرده است.

جزئیات بیشتری از گفت وگوی تلفنی دو طرف گزارش نشده است.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق، در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.

بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه سازش سال ۲۰۲۰ میلادی موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

امارات نیز همراه با بحرین تحت حمایت ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در واشنگتن با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امضا کردند.

پس از آن مغرب و رژیم صهیونیستی هم با میانجیگری آمریکا، در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بر سر عادی‌سازی روابط به توافق دست یافتند.

این رویکرد سازشکارانه حکام عرب و خیانت آنها به آرمان‌های فلسطین با اعتراض و محکومیت گسترده مردم این کشورها و نیز مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و دینی و مردمی فلسطین و کشورهای اسلامی روبرو شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha