آذربایجان غربی از لحاظ نیروی انسانی کارآمد در فعالیت علمی از استان‌های سرآمد است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان به لحاظ نیروی انسانی فعال و کارآمد یکی از استان‌های مستعد در حوزه فعالیت‌های علمی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان عصر دوشنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهور به روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این استان هم اشاره کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خواستار توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تکمیل زیر ساخت های این پارک شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار که بهشتی رییس مرکز فناوری های راهبردی و کرمی رییس روابط عمومی و دبیر ستاد فناوری های نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برای سفر به استان دعوت کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد استان آذربایجان غربی نیز با توجه به ابلاغ جدید قانون جهش تولید دانش بنیان در جهت توسعه زیر ساخت های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، تمرکز بخشی به ابزارهای اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان و همچنین حمایت از توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و تقویت جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی و ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری حمایت حداکثری را داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان نیز در این دیدار با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: این قانون  بدنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش روی کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق است و به نوعی تضمین کننده ۲۰ سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

سورنا ستاری در ادامه رفع چالش از فعالان اقتصادی، حمایت از توسعه بازار ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل، اصلاح و تقویت ابزارهای تامین مالی فعالیت های شرکت های دانش بنیان را از جمله برنامه‌ها و اولویت کاری این معاونت اعلام کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان غربی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha