۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84818308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر همدان: جایگاه شورا و منتخبان مردم حفظ شود

همدان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: از رسانه ها و فعالان فضای مجازی انتظار می رود تا جایگاه شورا و منتخبان مردم را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود مسگریان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها و فعالان عرصه اطلاع رسانی و فضای مجازی از هرگونه اقدام شتاب زده که منجر به تضعیف جایگاه شورا و منتخبان مردم می شود به شدت پرهیز کرده و با رعایت انصاف و سعه صدر بیشتر اتفاقات و رویدادها را پیگیری، دنبال و اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به حواشی صحن علنی یکشنبه هفته گذشته شورای شهر همدان درخصوص نحوه تیم‌داری شهرداری در لیگ دسته اول فوتبال کشور خاطرنشان کرد: در حاشیه این جلسه شاهد واکنش غیرارادی یکی از اعضا بودیم که منجر به پخش گسترده فیلم آن در فضای مجازی شد و حواشی زیادی را به همراه داشت که جای تاسف دارد. 

مسگریان بیان کرد: متاسفانه فیلم این اتفاق در فضای مجازی باز نشر داده شده که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و منجر به بروز حواشی تند و در نتیجه آن تخریب جایگاه نهاد مردمی شورا و به نام شهر همدان شد که امیدواریم دیگر شاهد این قبیل موارد نباشیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت اعضای شورا خواستار همراهی هر چه بیشتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی با شورای شهر شد و ادامه داد: متاسفانه برخی رفتارهای شتاب زده و غیرعامدانه زمینه سوءاستفاده احتمالی دشمنان داخلی و خارجی را فراهم خواهد کرد، از این رو همگان باید فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " مطالبه‌گری ها باید به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنیم " را فصل الخطاب قرار دهند، چرا که در این صورت خواسته یا ناخواسته زمینه دلسردی مردم را فراهم کرده‌ایم.

وی بر لزوم حفظ جایگاه این نهاد قانونی و منتخبان مردم تاکید و گفت: شورای اسلامی شهر؛ خانه مردم است و نباید با برخی بدسلیقه‌گی ها زمینه تضعیف شورا را فراهم کنیم.

مسگریان ادامه داد: تاکنون در دوره ششم شورای شهر همدان بیش از ١٠٠ جلسه علنی در صحن شورا و جلسات متعدد و هفتگی کمیسیون های تخصصی در کنار بازدیدها و جلسات غیر علنی برگزار شده است که تمامی اعضای پارلمان شهر حضوری پررنگ داشته و هر یک از اعضا بنا بر عهد و تعهد خود با شهروندان و با رعایت صرفه و صلاح شهر به ارائه پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات خود در مباحث مختلف پرداخته و تصمیماتی را نیز گرفته است. 

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به تنوع موضوعات مختلف مدیریت شهری در دستور جلسات علنی و لزوم بحث و تبادل نظر اعضا درخصوص اتخاذ تصمیمات کارشناسانه، شاهد جلسات چندین ساعته و طولانی مدت هستیم که همین امر موجب خستگی، درگیری ذهنی، استرس و بروز واکنش های پیرامونی غیرارادی برخی از اعضا می شود که امری اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه جلسات علنی به منظور شفاف سازی مذاکرات به صورت زنده در بستر فضای مجازی در حال پخش است، بروز برخی حواشی غیرمترقبه دور از انتظار نیست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha