هفته فیلم و عکس محفلی برای ارتقای آثار هنرمندان کاشان باشد

کاشان - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به درخشش شماری از هنرمندان مستعد و جوان این منطقه فرهنگی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گفت: هفته فیلم و عکس کاشان باید محفلی برای ارائه بهترین آثار و ارتقای کیفیت تولیدات هنرمندان این خطه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم نمکی روز دوشنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر و تیزر دوازدهمین هفته فیلم و عکس کاشان افزود: این رویداد فرهنگی و هنری از ۲۴ تا ۲۸ تیر ماه در پردیس سینمایی کاشان برگزار می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از عزم جدی هنرمندان و هنردوستان کاشان برای برگزاری مطلوب دوازدهمین هفته فیلم و عکس افزود: انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان یکی از فعال‌ترین دفاتر فرهنگی منطقه محسوب می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترغیب قشرهای مختلف مردم به استقبال و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادامه داد: رسانه‌ها زمینه‌ساز معرفی بیش از پیش هنرمندان و اثرهای آنان در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

رییس انجمن سینمای جوان کاشان نیز با یادآوری برگزاری نخستین هفته فیلم و عکس این شهرستان در سال ۱۳۷۱ گفت: اکنون پس از گذشت ۳۰ سال، دوازدهمین هفته فیلم و عکس در این شهرستان با انگیزه‌ای دوچندان برگزار خواهد شد.

علی‌محمد سرجه‌پیما با اشاره به آغاز فعالیت دفتر سینمای جوان کاشان از سال ۱۳۶۶ خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر ۲۵۰۰ نفر از جوانان منطقه فرهنگی کاشان از آموزش‌های این دفتر در حوزه سینما و عکس بهره‌مند شده‌اند.

وی با تبیین برنامه‌های دوازدهمین هفته فیلم و عکس کاشان اظهار داشت: اکران فیلم‌های کوتاه برتر ملی و ۲۵ فیلم‌ کوتاه و مستند تولید کاشان و برگزاری پنج کارگاه تخصصی در حوزه سینما از جمله برنامه‌های این هفته است.

رییس انجمن سینمای جوان کاشان ادامه داد: نشست‌های نقد و بررسی و نمایشگاه عکس از ۳۵ هنرمند کاشانی، دعوت از هنرمندان استان‌های همجوار، نشست کتاب و سینما، برپایی نمایشگاه کتاب سینمایی، انتخاب عکس و فیلم برتر از نگاه تماشاگران و یادبود زنده‌یاد امیر تسلیمی از مدرسان دفتر کاشان نیز از دیگر برنامه‌های هفته فیلم و عکس در این شهرستان است.

وی افزود: رویداد فرهنگی و هنری هفته عکس و فیلم کاشان با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، شهرداری، شورای شهر، موسسه‌های بهمن سبز و کی‌آشیان، ساربوک، خانه نقلی و خانه لوسی برگزار خواهد شد.

به گفته سرجه‌پیما، تیزر این رویداد را علی خوشدلی کارگردانی کرده و طراحی پوستر نیز بر عهده دانیال رحیمی کاشانی و علی مهزیار معصومی بوده است.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، با مساحت ۴۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست وهشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha