۸۲ درصد مزار شهدای خراسان شمالی ساماندهی شد

بجنورد- ایرنا- معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۸۲ درصد از مزار شهدای این استان با استفاده از اعتبارات ملی و استانی ساماندهی شد و برنامه‌ریزی برای مابقی در دستور کار است.

علی روزفراخ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خراسان شمالی سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده استف این شهدا در ۲ هزار و ۷۰۵ مزار آرمیده اند که تاکنون ۲ هزار ۲۲۸ مزار پاک این شهدا ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین خراسان شمالی دارای ۳۷۹ گلزار شهدا است که ساماندهی ۲۹۱ گلزار انجام شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون تعاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی افزود: هشت گلزار شهدا و ۱۴۱ مزار شهید به صورت نیمه تمام است که در حال ساماندهی است و با ساماندهی ۸۰ گلزار و ۳۳۶ مزار شهید این طرح پایان می یابد.

به گفته وی؛ ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای ساماندهی گلزار شهدا هزینه شده است.

روزفراخ با اشاره به اینکه ۱۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان برای اتمام طرح ساماندهی گلزار شهدای خراسان شمالی نیاز است، گفت: هفت میلیارد تومان در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به استان برای اجرای این طرح مصوب شد که کمک زیادی برای ساماندهی این مکان متبرکه خواهد کرد.

وی افزود: گلزار شهدا پس از ساماندهی برای حفاظت و نگهداری از این ابنیه به شهرداری و دهیاری های استان واگذار می شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha