دامپزشکی خراسان شمالی بر ذبح ۲ هزار و ۶۲۳ راس دام قربانی نظارت کرد 

بجنورد- ایرنا-رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکان استان در روز عید قربان بر ذبح ۲ هزار و ۶۲۳ دام زنده نظارت کردند و بیشترین موارد قربانی را دام سبک به خود اختصاص داد.

ابراهیم تقوایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز عید قربان ۲ هزار و ۵۰ راس گوسفند، ۴۴۰ راس بز و ۱۳۳ راس گاو پیش از کشتار مورد بررسی و نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار گرفت.

وی افزود: در مجموع یکهزار و ۹۷۵ لاشه شامل لاشه یکهزار و ۲۷۹ راس گوسفند، ۴۷۷ راس بز و ۲۱۹ راس گاو نظارت بهداشتی شد.

رییس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی ادمه داد: بررسی ها و نظارت های انجام شده منجر به ضبط پنج لاشه گوسفند شد که از لحاظ بهداشتی مشکل داشتند.

وی درباره استقبال مردم از کشتارگاه ها در روز عید قربان گفت: تاکید ما بر این است که هر گونه کشتار دام به کشتارگاه ها سوق داده شود و خوشبختانه اقبال مردم به سپردن کشتار دام به کشتارگاه ها در برخی شهرها از جمله مانه و سملقان بسیار خوب بود.

تقوایی خاطرنشان کرد: در روز عیدقربان ۶۴ گروه دامپزشکی شامل ۲۵ گروه ثابت دامپزشکی و ۳۹ گروه سیار بر سلامت دام قربانی در قبل، حین و پس از کشتار دام نظارت کردند.

بر اساس این گزارش در روز عیدقربان، ۸۸ نفر شامل ۲۹ نفر دامپزشک، ۵۹ نفر بازرس گوشت و ۱۳ نفر ناظر شرعی به مردم خراسان شمالی خدمات رایگان ارایه دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha