جشنواره فرهنگ ملل موجب همدلی و اتحاد ملت‌های مسلمان شد

قزوین- ایرنا- سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: اتحاد ملت‌های مختلف به خصوص مسلمانان از دستاوردهای جشنواره‌هایی چون جشنواره ملل است که در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد سلمان پور روز دوشنبه در اختتامیه جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، افزود: این جشنواره، یک رویداد بزرگ فرهنگی است تا دانشجویان و دانشگاهیان بتوانند رسالت خود را در جهان معاصر ایفا کنند و مسلمانان در سال های پیش رو سهم خود را از مدیریت بالا ببرند.  

سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: دانشجویان در سازندگی جوامع  پیشرو بوده و نسل امروز به دنبال گفتمان است که برگزاری چنین جشنواره هایی نقش موثری در زمینه گفتمان سازی دارد.

وی با بیان اینکه نشاط، آشنایی و پیوند از دیگر دستاوردهای این جشنواره است، اظهار داشت: رسالت دانشجویان بین الملل باید مشخص شود و دانشجویان غیر ایرانی به این جشنواره ها نگاه عمیقتری داشته باشند.  

این مسوول ادامه داد: هویت نمادین دانشجویی باید بین تمام دانشجویان ملت ها نهادینه شود و هر کشوری برای معرفی خود به سایر ملل، یک سری امور، اشخاص و فضاهای شاخص را برجسته کند چون دانشجویان، نماد و نماینده کشورها هستند.

وی عنوان کرد: دانشجو نماینده مردم است و مطالبات مردم را  بیان می کند و این موضوع را همه دنیا پذیرفته اند که دانشجویان وقتی وارد عرصه میدان می شوند، نگاه ها جدی تر شده و به عنوان شاخص قلمداد می شوند.  

سلمان پور عنوان کرد: دانشجویان ایرانی نیز نقش به سزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران دارند و آنان ۴۰ سال پیش، کلید دار انقلاب اسلامی ایران بودند و قطعا انقلاب اسلامی ایران با همیاری دانشجویان تحقق یافت و امروز به کمک و مدد دانشجویان گام دوم انقلاب آغاز شده و باز دانشجویان پرچمدار آن هستند.  

 وی همچنین اظهار داشت: راه درست و صریح آنکه دانشجویان نماینده مردم باشند، این است که نسبت به فرهنگ مردم خود دلبسته باشند چراکه بخشی از علوم انسانی که از غرب تبیین شده، بین مردم و فرهنگ اصیل خود فاصله انداخته است.

سلمان پور با بیان اینکه این رویداد، نشان دهنده فرهنگ ملل مختلف است، افزود: در حال حاضر بین استکبار و کشورهای آسیایی یک جنگ و ستیز در جریان است و استکبار در تلاش بوده که منافع حیاتی سایر کشورها را تسخیر کند.  

وی با بیان اینکه امت الهی الگو است و رسالت هایی دارد، اظهار داشت: حرکت به سمت و سوی بالا بردن امت اسلامی و حفظ آن امری مهم و ضروری است.  

سلمان پور گفت: پایبندی به فرهنگ و سنن و اشاعه خرده فرهنگ‌ها، مهمترین رسالت امت اسلامی است که دانشجویان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از ۱۸ تیرماه با هدف اشاعه فرهنگ صلح و گفت و گو در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین آغاز شده است.

دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) در این جشنواره میزبان ۹۰ دانشگاه رسمی و معتبر از سراسر جهان است و علاوه بر دانشجویان بین المللی بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و بیش از ۸۰ چهره و شخصیت ملی و استانی به این جشنواره دعوت شده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha