رشد ۶۲ درصدی ابتلای کرونا در کرمان/معاون استاندار: متولیان آرایش قرارگاهی بگیرند

کرمان - ایرنا - پس از چندماه، جلسه ستاد مدیریت کرونا در کرمان تشکیل شد زیرا هم شهرهای قرمز به این استان بازگشته‌اند و هم خبرها از رشد ۶۲ درصدی مبتلایان طی یک هفته اخیر حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا قرمز شدن جیرفت و منوجان در جنوب استان همچنین نارنجی شدن چهار شهرستان زرند و کوهبنان در شمال و عنبرآباد و کوهبنان در جنوب زنگ خطر را با صدای بیشتری به صدا درآورده تا شهروندان شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین استاندار کرمان در ستاد کرونا با تاکید بر ضرورت تقویت نشست‌های منطقه‌ای و تیم‌های واکنش سریع در استان بویژه برای مناطق قرمز گفت: شهرستان‌های همجوار با مناطق قرمز از الان تدابیر را برای مسائل مقابله‌ای اتخاذ کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، رحمان جلالی در این جلسه با اعلام وضعیت قرمز ۲ شهرستان جیرفت و منوجان افزود: چهار شهرستان‌ رابر، زرند، کوهبنان و عنبرآباد در وضعیت نارنجی هستند.

وی بیان کرد: ۱۱ شهرستان کرمان، راور، نرماشیر، انار، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب نیز در وضعیت زرد و شهرستان‌های رفسنجان، بردسیر، بم، فهرج، ریگان و قلعه‌گنج وضعیت آبی دارند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی کرونا تصریح کرد: مدیریت بیماری کرونا سه مولفه واکسن، رعایت پروتکل‌ها و مدیریت هوشمند دارد و لذا دستگاه‌ها با آرایش قرارگاهی که وجود دارد، وظایف و سهم خود را اجرا کنند.

وی از ادامه برگزاری جلسات هفتگی کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب و باثبات خبر داد و گفت: کمیته‌های ذیل ستاد، جلسات را به صورت تخصصی برگزار کنند.

جلالی با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی، نظارت بر تفرجگاه‌ها و آموزشگاه‌های تابستانی را در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها مورد تاکید قرار داد.

شیوع کرونا در مناطق گرمسیری بیشتر است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت کرونایی داریم و شرایط مقداری نگران کننده است.

مهدی احمدی‌نژاد ادامه داد: در اوایل خردادماه بسیاری از بخش‌های کرونایی خالی شده بودند اما با شرایطی که پیش آمده مجدد تخت‌ها اشغال شده‌اند.

 وی بیشترین عامل موثر در افزایش بیماری را رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری عنوان کرد و افزود: پوشش واکسیناسیون در استان قابل قبول است اما دُز یادآور را حتما باید داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان لزوم واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی و پادگان‌ها را نیز لازم دانست و تصریح کرد: سویه جدید بیماری علائم ترکیبی از درگیری تنفسی و گوارشی دارد.  

احمدی‌نژاد ابراز داشت: در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سخت‌گیری‌ها حتما انجام شود و مناطق گرمسیری به احتمال زیاد شیوع سریعتر خواهد بود.

رشد ۶۲ درصدی ابتلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه از افزایش ۶۲ درصدی موارد ابتلا طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۰ درصد نوبت دوم و ۵۴ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون سوم را انجام دادند.

محسن بارونی اظهار داشت: حدود ۲۴۸ هزار نفر در استان هیچ دز واکسنی را تزریق نکرده اند که جمعیت دانش‌آموزی نیز جزو آنان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha