۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84817728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرتغال در آستانه مواجهه با وضعیت اضطراری

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84817728
پرتغال در آستانه مواجهه با وضعیت اضطراری
آتش سوزی در منطقه الوایزر پرتغال، ۱۹ تیر ۱۴۰۱

تهران- ایرنا- پرتغال به دنبال گسترش امواج گرما و آتش‌سوزی‌های بزرگ در این کشور و اشتغال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ آتش نشان برای مهار آنها، به سمت وضعیت اضطراری حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، به علت امواج گرمای شدید در پرتغال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ آتش نشان روز یکشنبه در تلاش برای مهار چندین آتش سوزی در جنگل‌های مرکز و شمال این کشور بودند.

در پی حوادث اینچنینی، دولت وضعیت مقابله با پیشامدهای غیرمترقبه (وضعیت اقتضایی) را به اجرا در آورده که بر اساس آن پرسنل امدادی را در حالت آمادگی قرار می‌دهد. به تعبیر خبرگزاری فرانسه این وضعیت یک پله بالاتر از "وضعیت آماده باش" اما یک مرحله قبل از "وضعیت اضطراری" به حساب می‌آید. 

آتش سوزی‌ها از روز پنجشنبه در برخی مناطق آغاز شده و دست کم دو منزل تخریب شدند. درحالیکه متعاقب آن در روزهای جمعه و شنبه ۲۵۰ مورد آتش سوزی در سراسر پرتغال گزارش شدند.

شعله‌های آتش به دنبال موج شدید گرما در پرتغال با درجه حرارت بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد به وجود آمدند که در روزهای آینده گرمای هوا افزایش خواهد یافت.

دانشمندان می‌گویند که تغییر دما مربوط به حوادث مکرر آب و هوایی اخیر از جمله امواج گرما و آتش سوزی جنگل‌ها است. 

آژانس حفاظت مدنی پرتغال اعلام کرد که یک‌هزار و ۵۰۰ آتش‌نشان در شهرهای اورم، پومبال و یکی از مناطق براگانسا در حال مهار آتش سوزی‌ها هستند. 

در حوادث چند روز گذشته ده‌ها ‌آتش‌نشان زخمی و حدود ۲۰ شهروند این کشور زخمی شدند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha