آمریکایی‌ها با غصب زمین‌های فلسطینیان جا پای صهیونیست‌ها گذاشتند

تهران - ایرنا- یک مرکز حقوقی در فلسطین اشغالی فاش کرد که آمریکایی‌ها با هماهنگی رژیم صهیونیستی بدنبال احداث یک مجتمع دیپلماتیک در زمین‌های غصب شده شهروندان فلسطینی در شهر اشغالی قدس هستند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، یک مرکز حقوقی به نام "مرکز عدالت - مرکز حقوقی حمایت از حقوق اقلیت عربی" در فلسطین اشغالی در بیانیه ای اعلام کرد: این مرکز دلایل جدیدی از طرح مشترک آمریکایی - اسرائیلی برای احداث یک مجتمع دیپلماتیک وابسته به سفارت آمریکا در قدس، روی زمین های فلسطینی ها بدست آورده است.  

این بیانیه افزود: پیش از سفر بایدن به (فلسطین اشغالی)، وارثان مالکان اصلی این منطقه از جمله شهروندان فلسطینی ساکن شرق شهر (اشغالی) قدس خواهان لغو فوری این طرح شده اند.

براساس تحقیقات این مرکز، سوابق بایگانی "مالکیت فلسطینی ها را بر زمین هایی که قرار است مجتمع دیپلماتیک آمریکا در آنجا احداث شود، نشان می دهد، زیرا این زمین ها به طور غیرقانونی از آوارگان فلسطینی با استفاده از قانون (به اصطلاح) اموال غایبین مصادره شده است".

قانون به اصطلاح اموال غایبین به رژیم صهیونیستی اجازه می دهد که دارایی ها و اموال فلسطینیانی که در سال ۱۹۴۸ میلادی آواره شده و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند، به نفع این رژیم مصادره شود.

برپایه این گزارش، تحقیقات مرکز یاد شده نشان می دهد که براساس اسناد آرشیوی، این زمین متعلق به خانواده های فلسطینی بود که به طور موقت قبل از سال ۱۹۴۸ میلادی در دوره سلطه قیمومیت انگلیس بر فلسطین اجاره داده شده بود و در سال ۱۹۵۰ پس از آوارگی صاحبان فلسطینی آن در جریان "نکبت"، توسط صهیونیستها مصادره شد.

روز ۱۵ ماه مه در تاریخ فلسطین با نام «یوم النکبة» یا روز نکبت نامگذاری شده، این همان روزی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها شمار زیادی از فلسطینی ها را آواره کرده و بخش بزرگی از سرزمین فلسطین را اشغال و سپس تأسیس رژیم جعلی خود را به طور رسمی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha