دولت سیزدهم در زمینه های مختلف و از جمله کرونا با مردم صادقانه برخورد کرد 

اصفهان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:دولت سیزدهم از ابتدا در موضوع‌های مختلف و از جمله کرونا و واکسن با مردم صادقانه برخورد کرد و مردم هم همکاری کردند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز دوشنبه در ستاد کرونا استان اصفهان، افزود: دولت سیزدهم در بدترین شرایط کرونایی مسوولیت را بر عهده گرفت و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در کشور فوت می‌کردند و وضع بسیار آشفته ای در کشور وجود داشت و بسیاری از مراکز اقتصادی تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی هم تعطیل بودند و آموزش‌ها بصورت غیر حضوری بود و همه این موارد فشارهایی را به مردم وارد می کرد اما با همت، ایثار و فداکاری کادر درمان و واردات واکسن و گشایش‌هایی که با تلاش دولتمردان انجام شد وضعیت کرونا و فوتی‌ها بطور تقریبی به صفر رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه با رفتار مسوولان و اقناع سازی و طرح بسیار خوب شهدای سلامت، مردم توجیه شدند و واکسیناسیون بخوبی انجام شد و به وضعیت بسیار مطلوبی رسیدیم اظهار داشت: باید با مردم صادق باشیم و در صورتی‌که مردم از مسوولان صداقت ببینند همکاری لازم را با آنها خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرایط امروز مقداری نگران کننده است و باید تلاش کنیم که آن دوره تکرار نشود، اضافه کرد: این وضعیت امروز مقداری در حال تغییر است اما جای نگرانی نیست و باید پیش بینی های لازم را انجام دهیم.

جان نثاری با اشاره به اینکه جلسه امروز با هدف پیش بینی و پیشگیری است و نباید هیچگونه هراسی را به جامعه تزریق کنیم خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شرایط استان خیلی خوب است اما در صورت بی توجهی به رعایت بعضی نکات، احتمال ایجاد شرایط سخت وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: باید با صداقت با مردم گفت و گو کنیم و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در صدا و سیما و رسانه ها شرایط و ضرورت‌ها را برای مردم توضیح دهند.  

وی گفت:برنامه تزریق دُز اول و دوم واکسن با برنامه ریزی بسیار منسجم توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در استان و با کمک دستگاه‌های مختلف و بویژه بسیج بخوبی انجام شد اما دُز سوم با فوران کرونا همزمان شد و توصیه دانشگاه علوم پزشکی این بود که افراد مبتلا تا مدتی نباید واکسن تزریق کنند که این مساله موجب سستی در تزریق دُز سوم واکسن شد.

جان نثاری بیان کرد: در زمان حاضر تاکید بر این است که به ترتیب اولویت افرادی که هیچ واکسنی نزدند، برای کمک به سلامت خود و جامعه، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و در مرحله بعدی هم از کسانی که دُز سوم نزدند تقاضا داریم که واکسیناسیون دُز سوم خود را کامل کنند و افرادی که ۶ ماه از واکسن دُز سومشان گذشته دُز چهارم را بعنوان یادآور تزریق کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود تاکید کرد: اماکن عمومی، بازار، مجتمع‌های تجاری و اماکن سرپوشیده، ادارات و سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانه هایی دارای تجمع نیرو، مترو، اتوبوس‌ها و سالن‌های ورزشی سرپوشیده باید نسبت به  رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: اشتباهی را در دوره های گذشته مرتکب شدیم و برای رعایت شیوه نامه ها به برگزار کنندگان مراسم‌ مذهبی فشار وارد کردیم و این موارد مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت اما همه می‌دانیم که مراسم‌ مذهبی از جمله نماز جماعت، اقامه عزای سید الشهدا و جشن‌ها مکان هایی بود که بطور متوسط بهتر از همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه کمترین مشکل و چه بسا هیچ مشکلی در این زمینه با هیات های مذهبی وجود ندارد اظهار داشت: اطلاع رسانی در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شود و هیات های مذهبی بطور حتم نسبت به رعایت این موارد استقبال می کنند.

جان نثاری گفت: مراسم عید غدیر و اقامه عزای سید و سالار شهیدان (ع) و اربعین را بسیار قوی و مستحکم و با قوت و قدرت برگزار خواهیم کرد اما بچه های مذهبی از امروز باید برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین و همایش بین المللی نسبت به تزریق دُز سوم و چهارم واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بنای ما بر این است که مراسم مذهبی با شکوه برگزار شود و هیچ مانعی برای برگزاری مراسم‌ مذهبی در استان وجود ندارد و از اعضای هیات های مذهبی تقاضا داریم بیشترین حد رعایت پروتکل‌های را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه حجاج بیت الله الحرام باید توجه ویژه ای را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند  افزود: سازمان حج و زیارت مباحث امروز را به مرکز منعکس کنند تا اطلاع رسانی لازم به همه کاروان ها انجام شود و در صورتیکه فردی مبتلا شده و رعایت نکرد حق الناس بسیار بزرگی بر عهده دارد.

وی گفت: سال‌های گذشته نارضایتی هایی برای انجام تست کرونا در فرودگاه وجود داشت و کاروان‌ها خیلی معطل می‌شدند که باید با اتخاذ تدابیری اعتدالی در این زمینه وجود داشته باشد و امیدواریم این مشکل با برنامه ریزی خوب توسط مدیران فرودگاه برطرف شود.

جان نثاری با بیان اینکه سرشماری به نسبت کاملی از اتباع خارجی انجام شده است، اضافه کرد:  باید پیگیری لازم در این زمینه انجام شود که این اتباع بویژه افرادی که به تازگی وارد کشور شدند واکسن کرونا تزریق کنند.  

وی بیان کرد: مراکز نظامی و انتظامی استان باید آمادگی لازم را داشته باشند که در صورت نیاز و در صورت وقوع اپیدمی از امکانات آنها استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: همه مصوبات و تصمیم‌ها باید توسط ستاد کرونا ابلاغ شود و هیچ نهادی بجز این ستاد در استان نباید در مورد اینگونه موارد تصمیم گیری کند ؛ موفقیت های پیشین استان در مهار کرونا بدلیل این بود که مدیریت این موضوع  طور کامل انجام می گرفت و تمام ابلاغیه ها و تصمیم ها  از طریق ستاد کرونا استان تصمیم گیری و ابلاغ شد. 

به گزارش ایرنا، ستاد کرونا استان اصفهان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و بصورت ارتباط وبیناری با فرمانداران و اعضای این ستاد در شهرستان‌های استان برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار حدود ۱۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۳ نفر است.
 تا کنون حدود ۸۷ درصد مردم استان اصفهان نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۹ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت نکردند،  

واکسیناسیون کرونا در ۵۲ مرکز جامع سلامت منتخب در استان اصفهان انجام می شود که ۹ مرکز از آنها، در شهرستان اصفهان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha