۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84817628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابراهیمی: مسببان بدبختی فوتبال با چه رویی ادعای ریاست دارند

تهران- ایرنا- سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران گفت: آن‌هایی که پرونده «ویلتموس» را به فوتبال ایران تحمیل کردند ادعای ریاست دوباره بر فدراسیون را دارند و عجیب است که اجازه پیدا می‌کنند دوباره در جمع فوتبالی‌ها ظاهر شوند.

ناصر ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ اظهار داشت: وقتی ماجرای ویلتموس رقم خورد و آن اتفاقات و شرایط عجیب پرونده این مربی خارجی مطرح شد علاقه‌مندان به فوتبال متوجه شدند چه ضرر و زیانی به بیت‌المال و حیثیت فوتبال ایران وارد شده است. اما امروز و در کمال تعجب بازهم شاهد هستیم همان گروه و آقایانی که مسبب اصلی این وضعیت فلاکت‌بار هستند بازهم برای حضور در فدراسیون فوتبال اقدام کرده و خود را مدعی ریاست فوتبال ایران می‌دانند.

ابراهیمی: مسببان بدبختی فوتبال با چه رویی ادعای ریاست دارند

خسارت وارد شده از سوی تاج و کفاشیان جبران ناپذیر است

وی ادامه داد: متاسفانه حرف زیاد است اما در عمل چیزی نمی‌بینیم،‌ مگر قرار نبود با مسببان پروند ویلتموس برخورد جدی شود؟ مگر قرار نبود آنهایی که با بی‌تدبیری خود فوتبال ما را به گوشه رینگ بردند، مواخذه شوند؟ پس چه شد؟ مردم و اهالی فوتبال انتظار برخورد دارند. همان افرادی که سال‌ها صندلی ریاست فدراسیون را در اختیار داشتند امروز با آرامش و آسایش به کار خود ادامه می‌دهند و انگار نه انگار همین آقایان آبروی و اعتبار فوتبال ایران را به تاراج برده‌اند و در کمال تعجب بازهم ادعای ریاست و حضور در سطح اول فوتبال ایران را دارند.

این پیشکسوت فوتبال ایران افزود: تا زمانی که این فوتبال به دست اهلش سپرده نشود درست نخواهد شد. فدراسیون فوتبال مدیری می‌خواهد که توانایی و لیاقت این صندلی را داشته باشد اما متاسفانه به برخی‌ اجازه این کار را نمی‌دهند چون دست خودشان قطع خواهد شد و منافعشان به خطر می‌افتد.

ابراهیمی تاکید کرد: افرادی مثل کفاشیان یا تاج چه گلی بر سر این فوتبال زدند که امروز بخواهند دوباره مسند فدراسیون فوتبال را در اختیار بگیرند. در زمان همین آقایان بود که دست دلال‌ها در فوتبال باز شد و این گروه افسار گریخته هر کاری که می‌خواهند می‌کنند تا جایی که برای تیم ملی و سرمربی این تیم هم تعیین تکلیف می‌کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: همین آقایان هدایا را باب کردند و هر جا کارشان گیر کرد فرش و هدایایی از این دست را دادند و گرفتند تا فوتبال ما امروز در چنین شرایطی قرار بگیرد. لطمات کفاشیان و تاج آنقدر سنگین بود که سال‌ها باید برای جبران آن تلاش کرد اما به جای آنکه با آنها برخورد شود و مانع حضورشان در فوتبال شوند بازهم می‌آیند و ادعای حضور دارند.

ابراهیمی: مسببان بدبختی فوتبال با چه رویی ادعای ریاست دارند

بزرگان فوتبال را یا خاک کردیم یا فراری دادیم 

وی افزود: فوتبال ایران مدیر می‌خواهد، فردی که از فاکتورهای لیاقت، شجاعت،‌ دانش و مدیریت برخوردار باشد و این را می‌توان در افرادی مانند محمد دادکان، محسن صفایی‌فراهانی،‌ داریوش مصطفوی و یا برخی از افراد دیگر یافت اما همان‌هایی که منافعشان به خطر می‌افتد نمی‌خواهند و اجازه نمی‌دهند چنین افرادی بیایند چراکه اگر باشند اینها باید بروند.

ابراهیمی گفت: من اگر جای تاج بودم پنهان می‌شدم چرا که او می‌داند با فوتبال ایران چه کرده است؟ آن همه خسارت را چه کسی باید پاسخ بدهد؟ چرا بی‌تدبیری یک مدیر را، باید بیت‌المال پس دهد؟ در این سال‌ها چه کردند که اعتقاد دارند حضورشان موثر و مفید است؟‌ فوتبالی‌ها از وضعیت موجود ناراضی هستند اما عده‌ای سکوت کرده‌اند و عده‌ای هم مثل من حرف می‌زنند اما در نهایت مسئولان امر باید وارد شوند و با این مساله به شدت و با جدیت برخورد کنند.

او یادآور شد: آقایان می‌گویند تیم ملی در دوران آنها به جام جهانی رفته است، این که شاهکار نیست. در آسیا چند سهمیه داریم و چند تیم در سطح اول قاره بازی می‌کنند. ایران اگر اول و دوم هم نباشد بازهم به جام جهانی راه پیدا خواهد کرد اما این دوستان از عشق و علاقه مردم به فوتبال سوء‌استفاده کرده و به دنبال اهداف و امیال خود هستند. 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: قدیمی‌های فوتبال کجا هستند، یا زیر خاک هستند یا گوشه‌نشین شده‌اند. آنقدر در این سال‌ها بد رفتار کرده‌ایم که بزرگان فوتبال فرار کرده‌اند و نمی‌خواهند وارد گود شوند. خیلی از آنها سال‌هاست حتی استادیوم هم نرفته‌اند و فوتبال را به همه عشق و علاقه‌ای که داشتند کنار گذاشتند. چرا؟ چه کسانی مسبب این اتفاقات هستند؟ چرا اسطوره‌های فوتبال ایران که امروز می‌توانند اتاق فکر فدراسیون و تیم ملی باشند قدم جلو نمی‌گذارند؟‌ همه این‌ها دلیل دارد و تا نخواهیم این مساله را حل کنیم، به نتیجه هم نخواهیم رسید. 

ابراهیمی: مسببان بدبختی فوتبال با چه رویی ادعای ریاست دارند

مدیریت فوتبال در اختیار دلالان و کاسبان فوتبال است

ابراهیمی تاکید کرد: اگر سکوت کنیم به ورزش و فوتبال خیانت کرده‌ایم و اگر حرف بزنیم هم به خیلی چیزهای دیگر متهم می‌شویم. حرف ما ورزشی‌ها یکی است و آن هم این است که دلمان برای اعتبار، آبرو و حیثیت فوتبال و ورزش ایران می‌سوزد. چرا وقتی مدیری با بی‌تدبیری خود اشتباه کرده و خسارت می‌زند باید دوباره فرصت حضور پیدا کند؟‌ ما فوتبالی‌ها از دولت‌مردان می‌خواهیم ورود کرده و با این افراد برخورد کنند. 

او گفت: متاسفانه فوتبال ایران امروز در اختیار دلالانی است که برای همه تعیین تکلیف می‌کنند. همین‌ها فوتبال را اداره کرده و در پشت پرده فقط به فکر منافع و جیب خود هستند و برایشان هم فرقی نمی‌کند چه اتفاقی قرار است برای ورزش رخ دهد. همین دو دستگی که امروز در تیم ملی فوتبال شاهد هستیم به دلیل سوء‌مدیریت و حضور مدیران بی‌کفایت در فوتبال است، کجای دنیا شما می‌بینید که فوتبالیست برای تیم ملی تعیین تکلیف کند؟‌ 

از بازگشت کی‌روش چه کسانی سود می‌برند؟

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به این سئوال که آیا فدراسیون کنونی هم در این ماجرا نقشی داشته یا خیر تاکید کرد: یک فدراسیون بیمار، ناتوان و بی‌پول را به میرشاد ماجدی تحویل دادند و انتظار خلق معجزه دارند. حرف من همین است که این فوتبال امروز و دیروز به مشکل نخورده و باید روند اتفاقات آن را بررسی کرد و با افراد و مدیران خاطی برخورد جدی داشت. نابسامانی در فوتبال ما آنقدر زیاد شده که دیگر هیچکس حرف دیگری را نمی‌خواند و این از عجایب فوتبال ایران است. وقتی فدراسیون چنین بی‌حساب و کتاب باشد فوتبال باشگاهی‌ نیز به طبع آن اوضاع خوبی نخواهد داشت و این روند به بخش‌های زیردستی نیز سرایت می‌کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد ماجرای کی‌روش و شایعه حضورش در ایران یادآور شد: همین مساله را هم دلالانی مدیریت می‌کنند که دستشان باز است و در فدراسیون آقایی می‌کنند. من یک سئوال دارم. در این سال‌ها کی‌روش کجا موفق بوده و کارنامه خوبی را از خود بر جای گذاشته است؟ او روزی در کنار مربیان بزرگ کار کرده، اما در سال‌های اخیر عملکردش قابل بررسی است. او با حمایت همین دلال‌ها در فوتبال ایران سال‌ها کار کرد و پول برد، اما آخرش چه شد؟ آیا در جام ملت‌ها با او موفق بودیم؟ آیا موفق شدیم با آن همه امکانات و تسهیلاتی که در اختیارش بود در جام ملت‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم؟

ابراهیمی: مسببان بدبختی فوتبال با چه رویی ادعای ریاست دارند

چرا به مربی ایرانی به اندازه کی‌روش فرصت، امکانات و پول ندادیم؟

ابراهیمی ادامه داد: ۸ سال بهترین شرایط را در ایران برای او مهیا کردند، امکاناتی که در تاریخ فوتبال ایران در اختیار هیچ مربی ایرانی نبود. ۸ سال فرصت کمی نیست یک مربی سکان هدایت تیم ملی کشوری را در اختیار داشته باشد، اما او با همه این مسایل بازهم موفق نبود. چرا به مربی ایرانی این فرصت و امکانات را نمی‌دهیم اما به کی‌روش به عنوان یک مربی خارجی این همه فضا و اختیار داده شد؟ جواب مشخص است چون او و دلال‌هایی که با وی کار می‌کردند به صورت سیستمی و هدفمند ورود کرده و شرایط را مدیریت می‌کردند. در کارنامه فوتبال ایران ببینید علی پروین، نوآموز، قلعه‌نویی، دهداری و ... کدام یک به اندازه کی‌روش فرصت، اختیار، پول، امکانات و حمایت را به خود دیدند؟

او یادآور شد: کی‌روش دلال‌بازی و بازی با روح و روان فوتبال را بلد است و فقط به دنبال یک چیز است، پول. عملکرد او در تیم‌های دیگر را ببینید. در مصر چه کرد؟ با کلمبیا چه نتایجی را به دست آورد؟ چرا برخی‌ها در ایران سینه‌خودشان را برای بازگشت کی‌روش سپر کرده‌اند؟ این افراد چه سودی از حضور دوباره او در فوتبال ایران می‌برند؟ این‌ها همه قابل بحث و بررسی است و امیدواریم نهادهای نظارتی در این خصوص وارد عمل شده و همه اتفاقات فوتبال را رصد کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha