۱۲۵۰ تیم از استان اصفهان در مسابقات کشوری "جام مینی فوتبال پرچم"  ثبت نام کردند

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان از ثبت نام یک هزار و ۲۵۰ تیم از این استان برای حضور در مسابقات کشوری جام مینی فوتبال "پرچم" خبر داد.

علی صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات جام مینی فوتبال پرچم در چهار سطح بخش، شهرستان، استان و کشور از دوشنبه هفته آینده همزمان با عید غدیر و در ۲ بخش مردان و بانوان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار ورزشکار در قالب یک هزار و ۲۵۰ تیم از استان اصفهان و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تیم از کل کشور در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اصفهان اضافه کرد: شهرستان کاشان با ۳۲۳ و شهرستان اصفهان با ۱۹۴ تیم بیشترین شرکت کننده در استان را دارند و شهرستان خور و بیابانک با چهار تیم کمترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

صفایی با اشاره به اینکه رقابت‌ها با مشارکت هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و همگانی و اداره ورزش و جوانان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسابقات در زمین چمن مصنوعی و در ۲ نیمه ۲۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و هر تیم را ۶ بازیکن، چهار نفر ذخیره، و یک مربی و سرپرست تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسابقات نهایی دهه فجر امسال برگزار می‌شود، اظهارداشت: وزارت ورزش و جوانان به تمام تیم‌های شرکت کننده لباس ورزشی یک شکل اهدا می‌کند.

دبیر هیات ورزش روستایی و  بازی‌های بومی محلی اصفهان تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد در کنار شور و نشاط و توسعه ورزش در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی، شناسایی استعدادهای برتر از هر خطه و روستا و معرفی به تیم های استانی و ملی است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و  افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha