۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۰:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84817441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ هزار کانون در حوزه فرهنگی و هنری در مساجد فعال هستند

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه رویکرد اصلی کانون های فرهنگی و هنری در دوره جدید و تحولی، رونق مساجد است و این مهم اهمیت زیادی دارد، گفت: ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کمال خداداده در حاشیه جشن عید قربان در بقعه قیدار نبی استان زنجان و  در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۸۵ هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد، ۲۶ هزار مسجد دارای کانون مجوز دار از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی اضافه کرد: هر چند همه این کانون ها فعال نیستند و در این میان برخی از این کانون ها در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بصورت تخصصی فعالیت می کنند اما چهار هزار و ۷۰۰ کانون در حوزه سرود فعالیت می کنند، بخشی  از این کانون ها در حوزه تئاتر و تعدادی در حوزه کتابخوانی و قرائت فعال هستند و برخی دیگر در زمینه اوقات فراغت و امور دانش آموزی فعال شده اند.

وی با بیان اینکه وظیفه رسیدگی به امور هیات امنا و امامان مساجد برعهده تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: ما برای رونق مساجد از حیث فرهنگی، هنری، کتابخوانی و گروه های مختلفی که می توانند در مسجد حاضر شوند، اکران فیلم، برگزاری کارگاه نویسندگی و رمان نویسی فعالیت داریم و امیدواریم خروجی خوبی را برای فیلمسازی داشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور با کد ملی در سامانه بچه های مسجد ثبت شدند اینکه چه تعداد  از آنان در مساجد و دوره های جدید شرکت کرده اند باید بررسی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha