۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84817328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شهرستان خدابنده شد

زنجان - ایرنا - محمد اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز عید قربان و به مناسبت دهه ولایت و امامت و برای شرکت در مراسمی به همین مناسبت در جوار بقعه قیدار نبی، وارد شهرستان خدابنده در استان زنجان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استقبال مسوولان استان در بقعه قیدار نبی حضور یافت.
طبق برنامه اعلام شده وی قرار است پس از شرکت در جشن بزرگ عید سعید قربان کنار این بقعه، میان مردم حاضر در این محل سخنرانی کند.

آرامگاه قیدار نبی زنجان یکی از جاذبه های گردشگری خدابنده (قیدار) است. شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده از توابع زنجان که از دوره ساسانی به بعد (به استناد آثار تاریخی مزرعه تخت) سابقه تاریخی دارد. نام شهر به خاطر وجود آرامگاه قیدار نبی در کنار چشمه پر آب کوه علی پنجه شهر، قیدار نامیده می‌شود. در گذشته‌های دور این شهر با نام «پیغمبر» توسط اهالی منطقه خطاب می‌شد.

بنای بقعه به سال ۷۱۹ هجری قمری توسط بلغار خاتون زن ارغون شاه ایلخانی تجدید بنا گردیده است. ضریح چوبی مزار قیدار که با نقوش متعلق به دوران ایلخانی تزئین شده طی روزهای مختلف سال پذیرای پارچه‌های سبز رنگی است که از سوی زائران بارگاه آن بسته شده و همین موضوع زیبایی خاصی را به آرامگاه قیدار بخشیده ‌است. قیدار فرزند اسماعیل پسر ابراهیم است که نسل‌شان به خاندان بنی‌هاشم در عربستان ختم می‌شود. پیامبر اسلام (ص) به واسطه سی نسل از خاندان این پیامبر به شمار می رود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha