۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84817289
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بارش نخستین باران امسال در قشم هوای این جزیره را بهاری کرد

قشم - ایرنا - بارش نخستین باران امسال در قشم که از عصر یکشنبه ( ۱۹ تیر ۱۴۰۱) آغاز شده و هم اینک نیز ادامه دارد، هوای این جزیره خلیج فارس را بهاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران با طراوات که موجب تلطیف هوای گرم و تابستانی این جزیره خلیج فارس شده برخی قشموندان را به سوی سواحل سرزمین آب و آفتاب کشانده است.

قشموندان در عصر عید سعید قربان ضمن شُکر گزاری برای بارش این نعمت الهی در زیر باران به پیاده روی در خیابانها، پارکها و سواحل زیبای نگین خلیج فارس پرداختند.

محمد کاملی دیرستانی رییس اداره هواشناسی جزیره قشم عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سامانه فصلی، امروز یکشنبه (۱۹ تیر) و فردا دوشنبه (۲۰ تیر) در سطح استان هرمزگان تقویت خواهد شد و علاوه بر ارتفاعات در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان، از جمله مناطقی از جاسک و سیریک سبب وقوع رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق همراه با بارش تگرگ و مواج شدن دریا خواهد شد.

وی توضیح داد: به لحاظ دمایی، نیز امروز (یکشنبه ۱۹ تیر) و فردا (دوشنبه ۲۰ تیر) با توجه به افزایش شرجی هوا، از میزان شدت گرما در غالب نقاط استان هرمزگان کاسته خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha