نماینده مهریز: مجلس از تولید و اشتغال دانش بنیان حمایت می‌کند

یزد- ایرنا- نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در کنار دولت از تولید و طرح‌های اشتغالزایی به خصوص در حوزه دانش بنیان در کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان روز یکشنبه در بازدید از شهرک صنعتی مهریز به اهمیت پیگیری شعار سال و تولید و اشتغال اشاره و افزود: یکی از محوری‌ترین نیازهای کشور توجه به تولید و زمینه اشتغال مولد و پایدار است .

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور با همت و پیگیری مسئولان کارهای خوبی در زمینه تولید و اشتغال صورت گرفته ادامه داد: به رغم تمامی تلاش‌ها و اقدامات قابل توجهی که شاهد آن هستیم هنور جای کار و مطالبات وجود دارد.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان در هر منطقه و شهر باید با برنامه‌ریزی و اقدام مناسب زمینه لازم را برای تولید و اشتغال بیشتر بر حسب نیازها فراهم کنند.

صباغیان به اهمیت حل برخی از مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی پرداخت و بیان کرد: کمک به توسعه این مناطق و حمایت از بخش خصوصی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز تولید و اشتغال مفید و پایدار است .

همچنین حمیدرضا بشارت مسئول شهرک صنعتی مهریز و علیرضا مرادیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری مهریز در گزارشی به آخرین وضعیت تولید و اشتغال در این شهرستان اشاره و حل مشکلات را با پیگیری نماینده مجلس خواستار شدند.

نماینده مهریز: مجلس از تولید و اشتغال دانش بنیان حمایت می‌کند

تامین برخی زیرساخت‌ها به خصوص تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی مهریز جزو موارد اصلی بود که مطرح و مقرر شد نماینده مجلس با همکاری مسئولان استانی آن را پیگیری کند.

شهرک صنعتی مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد واقع است و به دلیل نزدیکی به مرکز استان و همچنین قرار گرفتن در مجاورت جاده ارتباطی شمال به جنوب کشور ( تهران ، یزد و بندرعباس ) می تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.
سهولت در دسترسی به راه‌های اصلی ایران، وجود نیروی انسانی متخصص و همچنین معافیت مالیاتی، ارزانی زمین و فراهم بودن زیرساخت، این شهرک را به مکان مناسبی برای احداث کارخانه جدید تبدیل کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی شامل شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، یزد مهر، هرفته و ناحیه صنعتی بهادران با اشتغالزایی چهار هزار نفر است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۸۰ درصد اشتغال استان مربوط به حوزه صنعت است.

یزد چهارمین صنعتی استان یزد و با ۵۰ نوع اندیس معدنی و حدود ۲ میلیارد تن ذخیره قطعی پس از کرمان دومین استان معدنی ایران است.

         

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha