۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 5311
کد خبر: 84817164
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتخابی کشتی آزاد؛ زارع کابوس پتریاشویلی در جهانی صربستان

تهران- ایرنا- امیرحسین زارع دارنده طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان با برتری مقابل حریف خود در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، برای دومین مرتبه صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش ایرنا، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است.

براساس چرخه انتخابی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع بعد از کسب طلای قهرمانی جهان و یدالله محبی نیز بعد از طلای قهرمانی آسیا از حضور در جام تختی معاف بودند و مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را دارند. در این وزن امیررضا معصومی دارنده طلای نوجوانان جهان و فرزند فردین معصومی قهرمان اسبق تیم ملی، در جام تختی قهرمان شد.

بر همین اساس به استناد حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، بین یدالله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی یک دیدار برگزار شد که معصومی موفق شد حریف با تجربه (محبی) را با نتیجه ۸ بر ۲ شکست داده و حریف زارع در مبارزه پایانی شود.

در مبارزه حساس بین امیرحسین زارع دارنده برنز المپیک و طلای قهرمانی جهان برابر حریف گیلانی یعنی امیررضا معصومی ۱۸ ساله قرار گرفت که با نتیجه ۱۱ بر ۳ به پیروزی رسید و برای دومین مرتبه در پیکارهای جهانی بزرگسالان صاحب دوبنده تیم ملی شد.

زارع سال گذشته در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ با پیروزی مقابل گنو پتریاشویلی در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم قهرمانی جهان، بعد از ۳۲ سال کشتی آزاد را در سنگین‌وزن صاحب مدال طلا کرد. پهلوان باشی مرحوم علیرضا سلیمانی در جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس برای اولین بار کشتی آزاد را در سنگین وزن صاحب مدال طلا کرده بود. طلای مرحوم سلیمانی نخستین طلای ورزش ایران در همه رشته‌ها در یک میدان جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha