۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 5210
کد خبر: 84817142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران ابرکوه یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال برای خرید دام قربانی کمک کردند

یزد - ایرنا - همزمان با عید سعید قربان و برای هجدهمین سال متوالی، خیرین ابرکوه برای خرید ۳۳ راس گوسفند، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال کمک کردند.

مسئول ستاد بزرگداشت احیای آیین حضرت ابراهیم (ع) شهرستان ابرکوه گفت : با کمک های خیران حدود ۸۲۰ کیلوگرم گوشت نذری در میان نیازمندان منطقه توزیع شد.

علی اصغر قیومی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار گوشت پس از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال به همت ۴۰  نفر از جوانان در اختیار ۹۰۰نفر از نیازمندان گذاشته شد.

وی ادامه داد: افراد نیکوکار و خیر می‌توانند برای احیای این سنت الهی ، کمک های خود را به شماره حساب ۲۲۲ صندوق های قرض الحسنه کوثر واریز کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دام های زنده و لاشه دام ها قبل و بعداز ذبح به صورت رایگان معاینه شد گفت : در روز عید قربان بیش از۳۰ راس گوسفند در کشتارگاه دام با نظارت کامل اداره دامپزشکی این شهرستان ذبح شد.

خیران ابرکوه یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال برای خرید دام قربانی کمک کردند

سعید امیدسالاری با اشاره به اینکه سه اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام ها نظارت دارند افزود: قربانی در روز عید قربان زیرنظر کارشناسان دامپزشکی برای رعایت پروتکل های بهداشتی ، در کشتارگاه با نظارت ناظران شرعی و بهداشتی انجام شد.

امام جمعه ابرکوه هم در جریان توزیع گوشت قربانی ، توسط ستاد احیاء حضرت ابراهیم (ع) ، گفت: حفظ این سنّت الهی و ابراهیمی با همت توانمندان هر ساله موجبات جلب رضایت الهی را فراهم کرده و دستگیری و اطعام گرسنگان همان عمل به سنّت علوی و آیین ابراهیمی است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به فعالیت حدود ۲دهه ستاد احیای آیین حضرت ابراهیم (ع) خاطر نشان کرد: کار این ستاد کار خداپسندانه ای است و تلاشی ستودنی است .

وی یاد آور شد : نوزدهم تیر ماه جاری برابر با دهم ذی الحجه، عید قربان است که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، بنابر روایات اسلامی، در این روز خدا به ابراهیم خلیل (ع) فرمان داد تا فرزندش اسماعیل (ع) را قربانی کند، او اسماعیل را به قربانگاه برد ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و ابراهیم آن را به جای اسماعیل قربانی کرد.

سنّت قربانی در روز عید قربان در سرزمین منا به یاد آن رخداد است و مسلمانانی که برای حج، به زیارت خانه خدا می‌روند، طبق شروطی وظیفه دارند در منا قربانی کنند و پس از آن بسیاری از حاجیان، هر ساله به پاس بزرگداشت حضور در سرزمین وحی و انجام حج تمتع، قربانی می کنند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha