۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 3056
کد خبر: 84817121
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

«میرزازاده» نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شد

تهران- ایرنا- «امین میرزازاده» در مسابقه انتخابی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی با پیروزی برابر «علی اکبر یوسفی» صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان شد.

به گزارش ایرنا، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است.

براساس چرخه انتخابی تیم ملی و با توجه به پیروزی میرزازاده فرنگی‌کار المپیکی تیم ملی و دارنده طلای امیدهای جهان برابر یوسفی دارنده طلای پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ اسلو در جام تورلیخانوف، مقرر شد که این ۲ یکبار دیگر مقابل هم قرار گیرند.

در مبارزه دو فرنگی‌کار عنوان‌دار سنگین‌وزن کشتی که شناخت خوبی هم از یکدیگر دارند، امین میرزازاده فرنگی‌کار گتوندی تیم ملی بود که توانست حریف بابلی خود را با نتیجه یک بر یک (برنده به دلیل کسب امتیاز آخر) پشت سر گذاشته و صاحب دوبنده تیم ملی در نخستین میدان جهانی خود در رده بزرگسالان شود.

میرزازاده یک ماه پیش نیز در فینال جام تودلیخانوف قزاقستان یوسفی را شکست داده بود.

البته حساس‌ترین مبارزه این دو فرنگی‌کار سال گذشته در فینال پیکارهای بین‌المللی پیت لازینسکی لهستان برگزار شد که میرزازاده آنجا هم با نتیجه یک بر یک حریف خود را شکست داد و صاحب پیراهن تیم ملی در المپیک توکیو شد. میرزازاده در المپیک پنجم شد و جهانی ۲۰۲۱ اسلو را به دلیل کرونا از دست داد تا یوسفی با حضور در نروژ نخستین طلای سنگین‌وزن کشتی فرنگی را کسب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha