هواشناسی آسمان استان همدان در چند روز آینده را صاف همراه با وزش باد پیش بینی کرد

همدان_ ایرنا_ کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با پیش بینی شرایط جوی آرام طی چند روز آینده، گفت: آسمان استان در ۴۸ ساعت آینده صاف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

سیدمحسن موسوی روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برهمین اساس شرایط جوی استان همدان در روز جاری، صاف در بعضی ساعات همراه با غبار رقیق و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای امروز شهر همدان به ترتیب ۳۶ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

به گفته وی، همچنین طی این مدت، اسدآباد با ۳۸ درجه سانتی‌گراد(بیشینه دما) و کبودرآهنگ با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر(کمینه دما) گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان هستند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: براساس داده ها و نقشه های پیش یابی، آسمان استان همدان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و غبار رقیق است و مهم ترین پدیده جوی استان در این مدت غبار رقیق و وزش باد در ساعات میانی و بعدازظهرها خواهد بود.

موسوی افزود: برای روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط استان همدان شاهد وزش باد شدید و نسبتا شدید خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس و برپایه پیش بینی های انجام شده، دمای هوای استان همدان در پایان هفته ۲ تا ۳ درجه(نسبت به اوایل هفته جاری) کاهش یافته و دمای هوای بیشتر مناطق استان خنک تر می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۳۴ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha