۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۷:۱۶
کد خبر: 84816921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عید قربان جشنی برای رهایی از اسارت نفس

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۷:۱۶
کد خبر: 84816921
عید قربان جشنی برای رهایی از اسارت نفس

خرم‌آباد - ایرنا - قربان نماد جشن رهایی از اسارت نفس و سرنهادن به فرمان خالق هستی است که هر چه داریم و هست از اوست و هر آنچه بخواهد می‌شود و هر چه اراده کند، شدنی است.

عید قربان داستان به کمال رسیدن انسان و رهایی از حصار تنگ خودخواهی است، در این روز است که صعود روح و معراج عشق و اقتدار معجزه آسای اداره بشریت و نجات از هر بندی و پیوندی به وقوع می پیوندد.

امروز قربانی کردن و قربانی دادن یعنی تمرین بندگی ابراهیم در درگاه دوست؛ تجدید فرمان‌ پذیری اسماعیل در کوی او و صبر پیشه کردن هاجر گونه در برابر فرمان خدا و این فقط ظاهر است و آنچه در باطن موج می زند خنجر زدن بر نفس است در پایان سفری نورانی به کوی دوست.

قربانی کردن وسیله قرب به‌ خداست و عید سعید قربان روز تقرب به پروردگار عالمیان بوده و رها شدن از تعلقات و ذبح ‌کردن تمنیات در راه اراده الهی ، درس قربانی است.

این روز فرصت بزرگ و مغتنمی است که قلوب همه مسلمانان با یکدیگر الفت و اخوت بیشتری پیدا کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در روز عید قربان ، استان لرستان غرق در نور و شادی شده و مردم ولایی این دیار بسیاری از جشن ها و مراسم شادی خود را در این روز برگزار کرده اند.

به همین منظور جای جای استان لرستان به مناسبت فرارسیدن این روز بزرگ سرشار از شادی است و مردم نیز جشن های بزرگی را در حسینیه ها، تکایا و مساجد استان برگزار می کنند.

ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، برخی از مردم نیز در خیابان ها و معابر نقل و شیرینی و شربت توزیع می کنند و در مقابل درب بسیاری از مساجد نیز نذورات مردمی در حال توزیع است.

تعدادی از جوانان لرستانی نیز زندگی مشترک خود را همزمان با این روز بزرگ آغاز و زندگی شان را بنام ولایت مزین کرده اند.

گزارشهای رسیده از خبرنگاران ایرنا در شهرهای مختلف لرستان نیز گویایی برپایی جشن های درخور به مناسبت این روز بزرگ است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha