۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84816694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروانه بهره برداری برای چاه های آب جدید در استان اصفهان صادر نمی شود

اصفهان-ایرنا-مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: هیچ گونه صدور پروانه بهره برداری چاه آب در استان بدون مصوبه کمیسیون قضایی انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن ساسانی روز شنبه در نشست با فرماندار و جمعی از کشاورزان تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: تمامی درخواست‌های کشاورزان و صنعتگران برای اخذ پروانه حفاری و یا بهره برداری از چاه های آب جدید در سامانه متمرکز ثبت و پس از بررسی کمیسیون تخصصی صدور پروانه انجام می شود.

به گفته وی، یک نفر از قضات دادگستری کل اصفهان، کارشناسان و مسئولان حوزه آب و نماینده مدیریت عالی استان از اعضای این کمیسیون است .

مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی آب، صدور مجوزها بر اساس شرایط خاص انجام و ادارات شهرستانی بدون طی فرآیند قانونی شرایط صدور مجوز پروانه ندارند.

وی یادآورشد: برای چاه های غیر مجاز پروانه بهره برداری صادر نشده و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

به گفته وی، کمک به رفع نیاز آب صنایع و کشاورزان با ارائه راهکار و  راهنمایی کارشناسان بر اساس قانون توزیع عادلانه آب انجام می شود.

ساسانی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۳۸۴۸ به منظور دریافت گزارش های مردمی حفاری و برداشت غیرمجاز آب راه اندازی شده و مردم می توانند گزارش تخلفات را به واسطه این خط ارتباطی اعلام کنند.

نماینده مردم‌شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: نظارت های میدانی و بررسی نیاز کشاورزان  و صنعتگران از شاخصه های مدیریت جدید آب منطقه ای است.

ابوالفضل ابوترابی تشکیل کمیته حقیقت یاب برای نیاز کشاورزان را فرصتی برای تصمیم گیری صحیح در توزیع آب بیان کرد و اظهارداشت: بررسی های کارشناسی در توزیع عادلانه آب و مدیریت مصرف کارگشا است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی توزیع آب چشمه مرغاب تیران و کرون تا رودخانه زاینده رود مورد مطالبه ذی نفعان این حوزه است.

به گزارش ایرنا، بیش از پنج هزار چاه آب غیرمجاز در طی ۱۵ سال گذشته در استان اصفهان پلمب شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha