۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 84816685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان: دعای عرفه جنبه اجتماعی دارد

بروجرد - ایرنا - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دعای عرفه جنبه اجتماعی دارد و فضیلت آن این است که در جمع خوانده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت اله احمد مبلغی عصر شنبه در جمع مردم بروجرد در دعای عرفه در مصلی نماز جمعه این شهر افزود: امام حسین(ع)  وقتی می خواست دعای عرفه را بخواند از خیمه بیرون آمد و با اصحاب و خویشان خود دعا را تلاوت کرد، زیرا  دعای عرفه جنبه اجتماعی دارد و بهتر است که اجتماعی خوانده شود.
وی اظهار داشت: دعای عرفه دعای جمعی بندگان خدا در سرزمین عرفات است، برای دعا باید دل را آماده و سپس دعا را شروع کرد، خدا دور نیست و از رگ گردن به انسان نزدیکتر است و دعا ما را به خدا نزدیک می کند.
نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری گفت: عرفان همان است که امام خمینی(ره) آن را به ظهور رساند عرفان امام(ره) در جامعه متجلی شد و در مبارزه با طاغوت بروز پیدا کردو باعث پیروزی انقلاب شد.
وی اظهار داشت: زبان گفت و گو با خداوند خاص است و معارفی در دعاها وجود دارد که مربوط احوالات دنیا و آخرت است، دعا زبان گفت و گو با خداست. به معارف دعا باید توجه داشت، باید به جنبه های خاص دعا و ارتباط با خدا توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع مردم بروجرد در دعای عرفه در مصلی نماز جمعه این شهر ضمن سخنرانی فرازهایی از دعای عرفه را قرائت کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha