۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 84816680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم حضرت معصومه برگزار شد

قم - ایرنا - آیین معنوی و نورانی قرائت و هم‌نوایی دعای روحبخش عرفه عصر شنبه با حضور زائران، مجاوران و اقشار مردم مومن و متدین قم در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین پس از تلاوت‌ آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، استاد حوزه علمیه قم، طی سخنانی دعای عرفه را یکی از فرصت‌های طلایی که در طول سال نصیب انسان می‌شود دانست و افزود: این فرصت را نباید از دست داد.

حجت‌الاسلام علی نظری منفرد همچنین در ادامه خطاب به جوانان توصیه کرد: زرق و برق‌ها و هیاهوهایی که در دنیا وجود دارد، ما را از واقعیت‌ها غافل نکند.

وی خاطرنشان کرد: این جهان نظمی دارد و ناظم آن نیز خدای متعال است، کارها به‌دست اوست، انسان نمی‌تواند ارتباط با خدا نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر می‌خواهید زندگیتان یک زندگی موفقی باشد و قبل از رسیدن به آخرت، دنیای خوبی داشته باشید، باید رابطه خود را با خداوند تقویت کنید.

وی گفت: قرآن کریم در سوره بقره می‌فرماید، خدا را مثل پدرانتان یاد کنید، همان گونه که پدر برای ما فراموش شدنی نیست، خدا نیز نباید فراموش شود و حتی بیشتر و بهتر یاد کنیم.

نظری منفرد با تاکید بر اینکه زیبایی‌های دنیا ماندگار نیست، گفت: تنها چیزی که برای انسان ماندگار است، رابطه با خدا است، که نماد این رابطه نیز نماز، دعا و عبادت‌ها است، و غیر از این، آرامشی حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر این رابطه نباشد، هر مقدار نیز که دنیا به انسان اقبال کند و همه امکانات فراهم باشد، باز هم انسان احساس آسودگی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام نظری منفرد همچنین اهمیت دعا را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: یک دعا از سه بخش تشکیل شده که داعی یا شخص دعا کننده، مدعو یا خداوند و همچنین دعا که ابزار ارتباط با خدا است، از جمله آن می‌باشد.

در ادامه این مراسم شرکت کنندگان دعای عرفه را با چشمانی اشکبار و به یاد نیایش‌های غریبانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) زمزمه کردند، و مداح اهل بیت نیز به ذکر مصیبت پرداخت.

همزمان با نهم ذی‌الحجه‌الحرام، مساجد و اماکن مذهبی قم مانند مسجد جمکران شاهد حضور گسترده اقشار مختلف به‌ویژه جوانان پرشور، با ایمان و دوستدار اهل بیت برای قرائت دعای پرفیض عرفه بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha