۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 84816488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صالحی‌امیری: انتظار معجزه نداریم؛ سطح توقعات را از تیم ملی فوتبال بالا نبریم

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه انتظار معجزه از تیم ملی در جام‌جهانی قطر نداریم گفت: باید انتظارات را مدیریت کنیم تا سطح توقعات از تیم ملی بالا نرود.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران پیگیر نتایج و شرایط تیم ملی هستند، اظهار داشت: ما هدف‌گذاری مختلفی برای تیم ملی داشتیم و حضور در جمع ۳۲ تیم پایانی یکی از اهداف بود. این هدف محقق و موجب ایجاد نشاط و شور اجتماعی در بین مردم شد. کام مردم با صعود تیم ملی به جام‌جهانی شیرین شد. اکنون نیز باید برنامه داشته باشیم تا در زمان حضور در جام جهانی از این تورنمنت بهترین بهره ممکن را ببریم. در قطر تنها به دنبال نتایج ورزشی نیستیم بلکه باید کارهای فرهنگی نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: باید مدیریت انتظارات داشته باشیم و توقع از تیم ملی فوتبال بالا نباشد. جام جهانی آوردگاه بهترین‌های فوتبال جهان است. انتظار معجزه نداریم اما باید از این فرصت بهترین استفاده ممکن را داشته باشیم. هدف‌گذاری ما در ۲ بخش داخلی و خارجی است و باید به بهترین شکل ممکن از ظرفیت جام جهانی استفاده کنیم. در بخش داخلی و در زمان حضور تیم ملی باید شور و نشاط اجتماعی از طریق دستگاه‌های ذیربط و رسانه‌ها در دستور کار قرار گیرد و همچنین فرمانداری و شهرداری‌های تمام شهرهای کشور باید تبلیغات لازم در این زمینه انجام دهند. در صورتی که ما انتظارات را از تیم بالا ببریم بدون شک شکست موجب سرخوردگی خواهد شد. برای ایجاد نشاط  اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جام جهانی فوتبال چندین وزارتخانه و نهاد فرهنگی و ورزشی باید درگیر باشند.

وی ادامه داد: بخش دوم هدف‌گذاری ما به خارج از ایران مربوط می‌شود. در قطر شمار زیادی از تماشاگران از نقاط مختلف جهان حضور دارند و ما باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران استفاده کنیم. همچنین در مناطق آزاد جنوب کشور باید تسهیل‌گری لازم را انجام دهیم تا گردشگر که به ایران خواهد آمد بعد از بازگشت سفیری برای معرفی ایران باشد.

صالحی‌امیری در پایان با تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف لازم است که از کار غیرتشکیلاتی و سلیقه‌ای پرهیز کنیم. در قطر سفیر ایران نماینده تام الاختیار در اجرای برنامه ها به شمار می‌رود و در داخل نیز وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این مهم را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha