۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84816467
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برداشت چهار هزار تُن آلبالو از باغات شهرستان ملایر پیش‌بینی می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به آغاز برداشت آلبالو در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود چهار هزار تُن آلبالو از مزارع شهرستان برداشت شود.

سیدمهدی میرباقری روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برداشت محصول آلبالو باغات این شهرستان همه ساله از نیمه دوم تیر آغاز شده و تا مرداد ادامه دارد.

وی افزود: ۷۳۷ هکتار باغ آلبالو در شهرستان ملایر وحود دارد که ۶۶۰ هکتار آن بارور و ۷۷ هکتار نیز غیربارور است.

به گفته وی، از این سطح باغ‌ آلبالو، ۶۰۰ هکتار در بخش زند شهرستان قرار داد که بزرگترین تولید کننده آلبالو در ملایر به شمار می‌رود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر میزان عملکرد(تولید) آلبالو را بین پنج تا ۶ تُن در هر هکتار عنوان و تصریح کرد: سال گذشته در مجموع سه هزار و ۳۵۰ تُن آلبالو از باغ های این شهرستان برداشت شد.

میرباقری افزود: اوایل بهار امسال با خسارت سرمازدگی مواجه شدیم که پیش‌بینی می‌شود با وجود سرمازدگی میزان برداشت آلبالو از باغ‌های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

وی با ببان اینکه ملایر رتبه نخست تولید آلبالو در استان همدان را دارد، گفت: بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و میوه خشک است و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد.

به گزارش ایرنا؛ بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت آلبالو است که شهرستان ملایر با ۷۳۷ هکتار، قطب تولید آلبالو در این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha