نماز عید سعید قربان در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود

ورامین - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: همزمان با عید سعید قربان، نماز باشکوه این روز بزرگ در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با عید سعید قربان و با حضور مردم متدین و ولایتمدار شهرستان‌های استان تهران، نماز این روز در مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به اعلام سازمان‌ها و مؤسسات خیریه، خیرّین می‌توانند نذورات و قربانی‌های خود را به مراکز از جمله کمیته امداد حضرت امام، بهزیستی، موسسات خیریه و گروه‌های جهادی اهدا کنند.
محمودی با اشاره به اهمیت دعای عرفه گفت: مراسم دعای روز عرفه روز شنبه در شهرها و بخش‌های مختلف استان تهران برگزار شده و مردم خداجوی هم‌نوا با امام حسین(ع) دعای روز عرفه را قرائت می‌کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: کلیه تمهیدات لازم جهت رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم نورانی اندیشیده شده و تلاش می گردد این مراسم پرفیض در فضایی آکنده از معنویت برگزار شود.
دهم ذیحجه روز عید سعید قربان است.
دعای عرفه، دعایی که امام حسین(ع) در روز عرفه (۹ ذی‌الحجه) در صحرای عرفات خوانده است.
این دعا، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha