۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84816242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه شاخص البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه عصر امروز در ۲۰ بقعه متبرکه شاخص استان البرز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز شنبه در جمع خبرنگاران به اعلام برنامه های دهه ولایت و امامت پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه افزود: عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت ها در فرهنگ دینی بوده و به عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت وتسلیم شدن تام و تمام بنده مقابل پروردگار شناخته شده است.

وی اظهار داشت: روز عرفه روز معبود و روز قربان روز سرسپردگی و رهانیدن روح در مسیر پرستش از امیال دنیوی است.

وی گفت: برخی از گناهان فقط در روز عرفه مورد بخشایش قرار می گیرد و این روز، روز خدایی شدن است و در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه سفارش زیادی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به اهمیت قرائت دعای عرفه اشاره کرد و افزود: قرائت این توسط حضرت سیدالشهدا (ع) فضیلت آن را دوچندان کرده و مهمترین پیام عید قربان ایثار و فداکاری و اطاعت فرزند از والدین و اطاعت بندگان از پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد کاهش کرونا هستیم، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مراسم دعای عرفه در ۲۰ بقعه  متبرکه ویژه برنامه ها به صورت حضوری برگزار می شود.

وی گفت: برخی از امامزادگانی که مراسم اجرا می کنند شامل امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) در حصارک کرج، طاهر (ع) مهرشهر، حسن (ع) در مرکز کرج، حیدر (ع) محله کلاک، عبدالله (ع) محمدشهر کرج، قاسم (ع) ماهدشت کرج، هادی (ع) ینگه امام هشتگرد، حسین (ع) و بی بی سکینه (س) در کردان ساوجبلاغ، جعفر (ع) هشتگرد قدیم، کبری و صغری (س) اشتهارد و احمد و محمود (ع) نظرآباد هستند.

برپایی نماز عید سعید قربان در پنج بقعه متبرکه

دشتکی در ادامه به برنامه های روز عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: در روز عید قربان در پنج بقعه متبرکه همچون امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج، طاهر (ع) مهرشهر و حیدر (ع) کلاک و عبدالله صالح (ع) چندار شهرستان ساوجبلاغ نماز عید سعید قربان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در روز عید قربان با توجه به راه اندازی پویش نذر قربانی امسال با کمک خیرین و از محل موقوفات مرتبط و بقاع متبرکه پیش بینی شده ۱۰۰ راس گوسفند در بقاع متبرکه توسط مراکز افق قربانی و در بین افراد آسیب دیده ساماندهی شده توزیع شود.

وی ادامه داد: مراسم مسلمیه امسال در بقعه متبرکه به صورت اجتماع هیئات مذهبی برگزار شد که روز گذشته در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) و امامزاده محمد (ع) به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل به صورت چهارپایه خوانی انجام شد.

این مراسم قدمتی ۱۰۰ ساله در شهرستان ری دارد و چندسالی است در کرج برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به آغاز دهه امامت و ولایت از فردا همزمان با عید سعید قربان اشاره و اضافه کرد: به همین مناسبت هر ساله در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور مراسم طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی برگزار می شود.

وی گفت: دهه امامت و ولایت بستری مناسب برای ارایه مباحث عقیدتی و ولایی و جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است، ترویج انفاق و بخشش و اطعام و مهمانی دادن و عقد اخوت و تکریم سادات از جمله مراسم این روز خواهد بود.

وی افزود: به همین مناسبت در بقاع متبرکه البرز جشن های این طرح از امشب آغاز و تا ۲۷ تیرماه مطابق با نهم تا ۱۸ ذی الحجه این برنامه ها برگزار خواهد شد.

دشتکی بیان داشت: همچنین هر روز در این دهه شاهد برگزاری جشن های آسمانی در بقعه متبرکه خواهیم بود که این گروه هر روز در یک بقعه اجرای برنامه همچون اجرای مولودی خوانی و سرود و برپایی خیمه های معرفت توسط مبلغین اعزامی و بومی دارند.

وی گفت: نشستی برای نخبگان تبلیغی در روز دوشنبه هفته جاری در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر برنامه ریزی شده که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود و این نشست برای ذاکران اهل بیت (ع) هم پیش از ماه محرم برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مراسم میلاد امام هادی (ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی، اجرای مراسم مولودی خوانی و راه اندازی کاروان شادی به نام نسیم ولایت در شب و روز عید سعید غدیر خم در تمام بقاع متبرکه مجری، تجلیل از سادات و سر دادن نوای دلنشین «یا علی» و رساندن آن به گوش اقشار مردم از دیگر برنامه های این دهه می باشد.

دشتکی به هفته عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب برگزاری نمایشگاه های پوسترهای عفاف و حجاب را نیز داریم که شامل ۲۴ پوستر نمایشگاهی از موضوعات امامت و ولایت تا پایان ذی الحجه به نمایش گذاشته می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha