۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84816205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش هزاران تازه‌ سرباز اوکراینی در انگلیس

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84816205
آموزش هزاران تازه‌ سرباز اوکراینی در انگلیس

لندن – ایرنا – منابع خبری انگلیس روز شنبه گزارش دادند که بالغ بر ۱۰ هزار تازه سرباز اوکراینی، کسانی که حتی تجربه حمل سلاح را ندارند برای آموزش و آمادگی نظامی وارد انگلیس شده‌اند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسکای، سربازان جدید که در گروه‌های حدود ۲۰۰ نفری فعالیت می‌کنند، روزانه از اوکراین وارد می‌شوند تا به برنامه آموزشی فشرده‌ای که توسط سربازان انگلیس ارائه می‌شود ملحق شوند. آنها سپس برای مبارزه با نیروهای روسیه به اوکراین بازخواهند گشت.

فرماندهان انگلیسی قصد دارند تا در عرض ۱۲۰ روز ۱۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهند. این درحالیست که به گفته زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در هر ۲۴ ساعت ۲۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ کشته می‌شود.

یک فرمانده اوکراینی که خواست نامش نشود به شبکه خبری اسکای گفته است که این افراد "جایگزین قربانیان نبرد" هستند. وی با بیان این ادعا که روسیه ماه پیش یک پایگاه نظامی در اوکراین را، هنگامی که سربازان درحال تدارک برای سفر به انگلیس بودند، هدف قرار داد، افزود:‌ «ما فکر می‌کنیم که ارتش روسیه می‌دانست ما برای آموزش و انتقال سربازان در انگلیس آماده می‌شویم و به همین دلیل است که به پایگاه ما حمله کردند».

محل تمرین و آموزش سربازان اوکراینی در انگلیس روشن نیست. گفته می‌شود که وزارت دفاع انگلیس از رسانه‌ها خواسته که موقعیت اماکن آموزشی را به دلیل مسائل امنیتی فاش نکنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس و یکی از گزینه‌های بالقوه برای تصاحب کرسی نخست وزیری این کشور، روز پنجشنبه از این مراکز بازدید و سربازان اوکراینی و فرماندهان انگلیسی ملاقات کرد. وی در این باره به خبرنگاران گفت: آموزش مهم است. زمانی که شما در جنگ علیه روسیه هستید، باید مطمئن شوید که می توانید بهترین باشید و این روندی است که ما در اینجا انجام می دهیم.

وی افزود: «این برنامه آموزشی جدید، مرحله بعدی حمایت انگلیس از نیروهای مسلح اوکراین در مبارزه با تجاوز روسیه است.» وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: ما با استفاده از تخصص در سطح جهانی ارتش بریتانیا، به اوکراین کمک خواهیم کرد تا نیروهای خود را بازسازی کند و مقاومت خود را افزایش دهد، زیرا آنها از حاکمیت کشور و حق انتخاب آینده خود دفاع می کنند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha