۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 84816123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دامپزشکی شاهرود: تایید سلامت دام روز عید قربان رایگان است

شاهرود - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود گفت: کشتار دام و تایید سلامت قبل و بعد از آن به‌منظور رفاه مردم در روز عید قربان در این شهر رایگان است.

مجتبی گلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شهروندان می‌توانند پس از ذبح قربانی در منزل یا محل نذر خود لاشه دام را به کشتارگاه جدید شاهرود ببرند. 

وی با بیان اینکه ۲ مکان فروش دام زنده برای روز عید با نظارت کارشناسان دستگاه‌های مربوطه تعیین شد، ادامه داد: مردم دام‌های دارای گواهی سلامت قبل کشتار را می‌توانند از این مکان‌ها خریداری کنند.

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود ابراز داشت: مکانی در میدان تره‌بار شاهوار ابتدای جاده مجن و محلی دیگری در حاشیه بلوار علامه مجلسی بعد از پل سردار شهید سلیمانی برای خرید دام زنده مطمئن در نظر گرفته شد.

به گفته وی، گروهی از کارشناسان این اداره با تجهیزات لازم سم‌پاشی به منظور مقابله با کَنه و تَب کریمه احتمالی دام زنده در مکان‌های تعیین شده مستقر هستند.

گلی با بیان اینکه برای رعایت بیشتر نکات بهداشتی و تسریع در زمان کشتار تا تقسیم نذر گوشت قربانی مردم می‌توانند دام زنده خود را به کشتارگاه جدید شاهرود تحویل دهند، تاکید کرد: در کشتارگاه  پس از بررسی و گواهی سلامت گوشت و آلایش دامی توسط دامپزشکان لاشه چند قطعه شده به فرد تحویل می‌شود.    

وی با اشاره به اینکه دو گروه سیار و یک گروه ثابت از کارشناسان باتجربه دامپزشکی به همراه تجهیزات کامل مورد نیاز در این اداره و سطح شهر آماده ارائه خدمات دامپزشکی لازم در روز عید قربان هستند، اظهار داشت: کارشناسان این اداره با  شماره تلفن ۰۲۳۳۲۳۹۲۰۹۶ پاسخگوی نیازهای این روز مردم هستند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود گفت: مردم پس از ذبح قربانی در منزل در صورت برخورد با هر مورد مشکوک در لاشه یا آلایش دامی، می‌توانند برای اطمینان از سلامت لاشه با کارشناسان این اداره هماهنگی لازم را بعمل آورند یا لاشه را به کشتاره گاه شاهرود برای بررسی انتقال دهند.

کشتارگاه جدید قائم شاهرود در ابتدای جاده روستای حسین آباد پشت بسطام قرار دارد.

در شهرستان شاهرود ۲۹۰ هزار دام سبک و ۱۹ هزار رأس دام سنگین و بیش از هزار نفر شتر و ۸۰ واحد فعال مرغداری وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha