۳۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه‌های نیمه تمام گلستان می‌شود

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در سفر رییس جمهور به این استان که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌ تمام این استان مصوب شد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی روز شنبه در حاشیه حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا اظهارداشت: البته در حوزه معاونت عمرانی حدود هزار پروژه نیمه تمام در سفر استانی دولت با ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز ارائه شد که برخی از آن ها بیش از ۲۰ سال است کلنگ‌زنی شده و فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: اعتبار مصوب در این سفر برای ۵۴۸ پروژه بود که پروژه‌های موردنظر دارای حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از کل اعتبار مصوب برای پروژه‌های عمرانی سفر، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی، ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ماده ۱۸ و بقیه از محل تسهیلات کم‌بهره تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم ضمن ایجاد امید و نشاط در جامعه، تکمیل پروژه‌ها در بازه زمانی حداکثر سه ساله خواهد بود زیرا اگر این زمان طولانی شود، دچار هزینه و رویکرد منفی می‌شود.

سیدالنگی اضافه کرد: از کل اعتبارات مصوب پروژه‌های سفر، ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شد و اولویت نخست با پروژه‌های زیرساختی به ویژه در حوزه آب و برق است.

وی در بخش دیگری یادآور شد: سال گذشته در استان مشکلات کمبود آب و برق و قطعی‌های مکرر داشتیم که امسال با توجه به مدیریت منابعی که صورت گرفته و گذشت حدود نیمی از ماه تیر، مشکلات کمتر شده و کمترین خاموشی‌ها را داشتیم که این مساله باعث رضایتمندی بیشتر مردم شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه آبرسانی اولویت با روستاهای محروم و مرزی است که در این راستا ۳۱ خرداد ماه سال جاری ۱۰ حلقه چاه در این مناطق به بهره‌برداری رسید و برای تامین آب آشامیدنی شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان، خط انتقال از توسکستان تا گرگان به طول ۶.۵ کیلومتر را اردیبهشت ماه آغاز کردیم و بعد از ۲ ماه اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد و به زودی وارد مدار خواهد شد که البته مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آن اکنون با قرار گرفتن در مدار در حال استفاده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه آب و برق مشکلات این بخش‌ها در کل استان به ویژه در شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن، گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر که اولویت هستند، برطرف خواهد شد.

سیدالنگی افزود: در حوزه راه نیز در سفر دولت، اعتبارات خوبی برای مرمت و گسترش عرضی مسیرهای آق‌قلا - بندرترکمن، آق‌قلا - گنبدکاووس، آق‌قلا - اینچه‌برون، گرگان - کردکوی، کردکوی - نوکنده در مسیر جاده قدیم و مجموع مسیر غرب به شرق دیده شد و کار زیرساختی در مسیر جاده خوش‌ییلاق به عنوان یک جاده ترانزیتی آغاز شده است.

وی یادآور شد: در مسیر کریدور خط آهن شمال - جنوب از مرز اینچه برون چندین واریانت (تغییر نقشه مسیر راه به علل مختلف) دیده شده و با دستگاه‌های همچون راه و شهرسازی و محیط زیست نیز مذاکراتی انجام شده و به زودی شاهد انجام این پروژه به عنوان یک نیاز اساسی استان به عنوان مثال تنها در بخش تولید طیور به عنوان بزرگترین تولیدکننده طیور کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: این کریدور خط آهن برای صادرات کشورهای روسیه، ترکمنستان و قزاقستان به کشورهای حاشیه خزر دارای ارزش و اهمیت بالایی است و حتی می‌توان با ایجاد بارانداز در اینچه‌برون به حوزه اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد.

سیدالنگی تاکید کرد: این پروژه اکنون در حال مطالعه فاز(گام) صفر است و جلسات آن به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha