سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ساری - ایرنا - سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، تفاهم‌نامه ۲ جانبه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم‌نامه در نشست مشترک دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران در ساری به امضا رسید و دو طرف در این قرارداد همکاری در ارتباط با جذب دانشجویان عراقی در دانشکده‌های علوم پزشکی مازندران تاکید کردند.

همچنین ارتباط دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه‌های کشور عراق برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری کنفراس‌های مشترک بین‌المللی و دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای کارکنان و استادان دانشگاه‌های عراق در این تفاهم نامه تاکید شده است.

گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت طرح‌های مشترک تحقیقاتی مشترک، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه انعقاد این تفاهم نامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قدمت بیش از ۴۰ سال به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی کشور شناخته می‌شود که زیرساخت‌های منحصر به فردی برای پذیرش دانشجویان خارجی را دارد.

دکتر فرهاد غلامی افزود : کشورهای عراق و ایران پیوندهای فرهنگی و مذهبی عمیقی دارند که به طور حتم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سفارت کشور عراق در ایران درچارچوب اختیارات برای گسترش آن تلاش خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۶۵۰ عضو هیات علمی، ۱۳۲ دانشیار، ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی، ۴۰ بیمارستان شامل ۲۰ بیمارستان دولتی و ۲۰ بیمارستان خصوصی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی شاغل است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha