۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84815876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام‌های بلند و سریع هند برای کاهش نرخ سوءتغذیه

تهران- ایرنا - سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد هند گام‌هایی بلند و سریع برای بهبود وضعیت سوءتغذیه برداشته و کاهش نرخ سوءتغذیه در کودکان زیر ۵ سال از ۴۸ به ۳۸ درصد از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ میلادی خیره کننده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از نشریه «بیزنس استاندارد» دولت هند با برنامه‌های بلندمدت وسیع ضد فقر و امنیت غذایی با ۵ برابر کردن تولید غلات از ۵۰ میلیون تُن در سال‌های ۱۹۵۱-۱۹۵۰ به حدود ۲۵۰ میلیون تُن در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به سمت بی نیازی و استقلال از گرفتن کمک غذایی پیش رفته و خود به صادرکننده موادغذایی تبدیل شده است.  

در سال ۲۰۱۶ دولت این کشور برنامه هایی برای دو برابر کردن درآمد کشاورزان تا سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و به دنبال رفع تنگناها به ویژه در مناطق باران خیز برای افزایش تولیدات کشاورزی برآمد.  

دولت همچنین گام‌هایی مهم و چشمگیری برای مبارزه با سوءتغذیه طی دو دهه گذشته از جمله تامین میان وعده در مدارس برای دانش‌آموزان، سیستم‌های «آنگانوادی» برای تامین مواد غذایی مادران باردار و پرداخت کمک هزینه به افراد زیر خط فقر برداشت.  

از سوی دیگر «اقدام امنیت غذایی ملی» (NFSA)در سال ۲۰۱۳ با هدف تامین امنیت غذایی برای افراد آسیب‌پذیر از طریق برنامه‌هایش برای دسترسی قانونی به غذا به راه افتاد. در همین حال گروه های سازمان ملل نیز اولویت خود را در بخش افزایش خدمات غذایی و بهبود روش‌های رساندن غذا به افراد آسیب‌پذیر با هماهنگی با دولت هند قرار دادند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha