۲ تیم بازرسی بر واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی شیروان نظارت می‌کنند

بجنورد-ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان گفت: ۲ تیم بازرسی ثابت و سیار در آستانه عید قربان بر واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی این شهرستان نظارت می کنند.

حسن ایزانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازرسان دامپزشکی در قالب تیم هایی بر تمام مراکز عرضه فرآورده های خامی و دامی در مراکز بسته بندی و خودروهای حمل گوشت سفید و قرمز نظارت می کنند.

وی از ثبت ۵۸ مورد تخلف در بازدیدهای بهداشتی سه ماهه نخست سالجاری خبر داد و افزود: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، قطعه بندی فله مرغ بدون هویت و تاریخ گذشته از بیشترین تخلفات در عرضه فرآورده های خام دامی این شهرستان بود.

ایزانلو تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی، تیم های بازرسی با همکاری جهاد کشاورزی و اداره صمت، یکهزار و ۲۷۴ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شیروان انجام دادند که پیرو آن ۴۸۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: در این میان پنج واحد متخلف نیز به تعزیرات معرفی و هر یک 40 میلیون ریال جریمه شدند. 

سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام؛ گوشت قرمز و سایر فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز و دارای مهر و نشان دامپزشکی خریداری کنند.

 وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و هر گونه شکایتی می توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد و ۱۲ هزار راس دام سنگین و ۷۰۰ هزار دام سبک در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha