۲۰ مرکز عرضه دام قربانی در خراسان شمالی ساماندهی شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۰ مرکز عرضه دام زنده در آستانه عید سعید قربان در استان ساماندهی شد و توصیه می شود که مردم دام مورد نیاز را از این مکان ها خریداری کنند.

حمید رمضانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت مرکز از مراکز عرضه دام زنده در خراسان شمالی ثابت و مابقی سیار است که بیشترین شمار مراکز سیار در مرکز استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی در این مراکز حضور دارند و سلامت دام زنده را بررسی و خدمات رایگان ارائه می دهند و به مردم توصیه می شود که دام قربانی را از این مراکز تهیه کنند.  

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: مردم در تامین دام زنده از مشاوره ها و خدمات رایگان دامپزشکان استفاده کنند و این خدمات در مراکز و کیلینیک‌های دامپزشکی تمامی شهرستان های استان ارائه و سلامت دام توسط کارشناسان بررسی می شود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری از کشتار دام در معابر و منازل خودداری کرده و کشتار دام را به کشتارگاه ها انتقال دهند و در این زمینه خدمات دامپزشکان در کشتارگاه ها رایگان است.  

عرضه دام قربانی در ۵ مرکز بجنورد

شهردار بجنورد هم در این‌باره گفت: تقاضا برای ذبح و قربانی دام در آستانه عید قربان افزایش یافته و در این زمینه پنج مرکز عرضه دام زنده در شهر ساماندهی شده است و کنترل و نظارت بر سلامت دام انجام می شود.

جواد حمیدی راوری اظهار داشت: این مراکز شامل کشتارگاه قدیم، میدان جوادیه، چهارراه رسالت (میدان بار)، خیابان عترت و ایثار است و به مردم توصیه می شود؛ دام مورد نیاز را از این مراکز تهیه کنند.

وی افزود: مراکزی نیز برای خرید و فروش پوست دام کشتار شده در چهار راه خیام، جوادیه و چهارراه خوشی در نظر گرفته شده و خرید و فروش دام در مکان دیگر از شهر ممنوع است.

شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه عرضه دام زنده در معابر شهر غیرمجاز است، گفت: نیروهای شهرداری بر جلوگیری از فروش دام زنده در خارج از محل های مشخص شده در سطح شهر نظارت و بازدید لازم را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: ضایعات زباله های تولیدی در روز عید قربان در ۲ نوبت صبح و عصر جمع آوری می شود.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha