۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84815694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جسد جوان غرق شده در سد سردشت پیدا شد

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸
کد خبر: 84815694
جسد جوان غرق شده در سد سردشت پیدا شد

مهاباد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر سردشت گفت: پیکر جوانی که در مخزن سد این شهر غرق شده بود پس از ۱۵ روز کشف و از آب بیرون کشیده شد.

جوتیار برزگر جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوم تیرماه ۲ جوان حدودا ۳۰ ساله با قایق دست ساز وارد دریاچه سد شدند که قایق آنها دچار حادثه شد و غرق شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با حضور اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی سردشت و ربط و هلال احمر شهرستان عملیات جستجو آغاز شد و با گذشت هفت روز نتیجه‌ای حاصل نشد.

فرمانده عملیات نجات غریق و رییس جمعیت هلال احمر سردشت ادامه داد: مرحله نخست عملیات جستجو غواصی از صبح جمعه سوم تیرماه تا روز پنجشنبه نهم تیرماه با حضور هفت غواص ماهر و مرحله دوم عملیات از روز دوشنبه ۱۳ تیرماه تا روز جمعه ۱۷ تیرماه با ۲ غواص ثابت و ۶ غواص متغییر از کرمانشاه، پیرانشهر و بوکان در عمق ۳۵ متری و محدوده ۳ کیلومتری از نقطه حادثه انجام گرفت.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم عملیات همچنین ۲ قایق هلال احمر و آب نیرو جهت پشتیبانی و گشت حضور داشتند.

برزگر گفت: با ردیابی گوشی خاموش شده دو جوان و فیلم یکی از ویلاهای منطقه مشرف به دریاچه سد تمامی نقاط محتمل، مشخص و توسط غواصان به صورت کامل جستجو شد که امروز با حضور چهار غواص بعد از گذشت ۱۲ روز جستجوی مداوم پیکر متلاشی شده یکی از جوان‌های غرق شده در ۲ کیلومتری از نقطه حادثه کنار دریاچه سد پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات ستاد و مدیریت بحران شهرستان و سایر عوامل نجات غریق اضافه کرد: عملیات فردا نیز به صورت دشت بانی کنار دریاچه سد انجام خواهد گرفت تا دومین جسد پیدا شود.

سد سردشت از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با طول دریاچه حدود ۳۰ کیلومتر بوده و در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر بر روی رودخانه زاب کوچک ساخته شده است؛  این مکان هم‌اکنون به یکی از نقاط مهم گردشگری شهرستان تبدیل شده و گردشگران زیادی از شهرهای همجوار نیز برای تفریح به این محل می‌آیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha