نزدیک به ۴ هزار میلیارد ریال برای احداث پست برق و زیرساخت های شهرک های صنعتی کردستان مصوب شد

سنندج- ایرنا- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به کردستان برای احداث پست برق و ایجاد وتقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی این استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا  فاطمی امین روز جمعه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، با اشاره به اینکه کردستان در آستانه صنعتی شدن است، اظهار داشت: ۳۴ هزار میلیارد تومان ارزش پروژه های در حال اجرای زنجیره فولاد در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن هم از ۱۵ اردیبهشت امسال اکتشافات معدنی در این استان آغاز شده است، اضافه کرد: با این اقدام ۵۳ درصد از مساحت استان زیر پوشش مطالعات زمین شناسی قرار می گیرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه قرارشده  ۲۲ هزار کیلومتر پرواز انجام شود، افزود: در این راستا ۵۰ متخصص زمین شاسی در این استان مستقر شدند و تا پایان سال این کار تمام و ظرفیت های معدنی این منطقه به طور کامل مشخص می شود.

فاطمی امین میزان حقوق دولتی معادن استان در سال گذشته را ۸۵۰ میلیارد تومان خواند و یادآور شد: طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای جبران آلاینده ها و مزاحمت ها و تخریب جاده ها به استان بازگردانده می شد ولی سال گذشته تنها ۱۵ درصد آن بازگردانده شد.

وی عدم بازگشت سهم حقوق دولتی به استان را نقص در قانون بودجه خواند و اضافه کرد: سال گذشته در لایحه بودجه برطرف کردن این نقص گنجانده و این مشکل برطرف شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود بیش از یک هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان پرداخت شود که ۱۵۰ میلیارد آن به استان بازگردانده خواهد شد.

فاطمی امین از جمله برنامه های این وزارتخانه را تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری در این استان خواند و اعلام کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه پست های برق و  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های شهرک های صنعتی استان در این سفر مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۵ واحد غیرفعال صنعتی در استان وجود دارد، گفت: از سال گذشته تا پایان سه ماهه امسال ۵۶ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha