سد باباحیدر شهرستان فارسان تا پایان امسال آبگیری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری فارسان گفت: بر اساس دستور رییس‌جمهور سد باباحیدر این شهرستان باید تا پایان سال آبگیری شود و پس از آن اجرای طرح انتقال آب به شهرها و روستاهای شهرستان آغاز می‌شود.

سیدهادی صالحی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان یکی از مهمترین طرح‌هایی که برای شهرستان فارسان مصوب شد، آبگیری سد غدیر باباحیدر است که انتقال آب از آن تا آخرین نقطه شهرستان اجرا می‌شود و نیاز شهرستان به آب شرب، کشاورزی و صنعت را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای سد باباحیدر ۱۴ سال به طول انجامیده است اما با همت دولت سیزدهم اجرای این طرح سرعت گرفته است و مردم به زودی از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست فرمانداری فارسان، جاده فارسان به دشتک را از دیگر طرح‌های مصوب این شهرستان در سفر رییس‌جمهور عنوان کرد و گفت: برای این طرح نیز ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است و تکمیل آن شهرستان را از بن‌بست خارج می‌کند.

صالحی ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی ۹۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که می‌تواند تحولات خوبی در این بخش ایجاد کند.

به گفته وی، محور ارتباطی چلیچه به جونقان به کیار، جاده فارسان به چلگرد و تکمیل بیمارستان سیدالشهدا فارسان از دیگر طرح‌های مهمی است که در مصوبات سفر رییس‌جمهور قرار گرفته است.

 سرپرست فرمانداری فارسان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان، اعتبار جداگانه‌ای برای تامین مکان بخشداری جونقان، هلال احمر، استخر کارگران و مصلی‌های فارسان و باباحیدر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha