۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84815287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت تعزیه گرگان برگزار شد

گرگان- ایرنا- آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم نورمحمداسکندری هنرمند پیشکسوت تعزیه گلستان با حضور جمعی از علاقه مندان هنرهای نمایشی،‌ مدیران حوزه فرهنگ و هنر و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع نورمحمد اسکندری هنرمند مردمی پیش از ظهر امروز جمعه از مقابل تالار فخر الدین اسعد گرگانی آغاز و پیکر این مرحوم در  آرامستان امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، الله قلی نظری پیشکسوت عرصه نمایش وجمعی از مدیران شهرستانی و استانی حضور داشتند.
 محمد اسکندری از پیشکسوتان هنر تعزیه و پیرغلامان شهرستان گرگان بود که پس از تحمل یک بیماری چند ماهه بامداد روز پنجشنبه در سن ۸۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
مشارکت و هنرنمایی در آیین‌های تعزیه عاشورایی و بازسازی نمایش واقعه غدیر خم از جمله به یادماندنی ترین آثار این هنرمند مردمی محسوب می شود.

آیین تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت تعزیه گرگان برگزار شد

هنر نمایشی آئینی تعزیه از ارزشمندترین آیین‌های نمایشی اهل ایرانیان و شیعیان مسلمان ایران زمین است و جایگاه و اهمیت آن تا حدی است که به شناسنامه هویت‌بخش فرهنگ نمایشی و خرده روایت‌های آئینی و مذهبی ایرانیان در حوزه‌های نمایش‌های سوگ در طول تاریخ بدل شده است به طوری‌که در سال۱۳۸۹ (۲۰۱۰)- به عنوان چهارمین پرونده میراث ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

گلستان دارای پنج هزار هنرمند فعال در رشته های مختلف هنری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha