۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 84815215
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهوری به کردستان+ فیلم و عکس

تهران - ایرنا - دیار کردستان میزبان بیست‌ و هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهور است و آیت‌الله رئیسی میهمان مردمان فهیم و غیور این استان. رصد محرومیت‌ها و مشکلات دیار متمدن کردستان، دیدار با اقشار مختلف و سامان‌بخشی به طرح‌های نیمه‌تمام استان از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، صبح روز جمعه ۱۷ تیرماه، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تهران را به مقصد سنندج، مرکز استان کردستان ترک کرد. بیش از ۱۵ وزیر، معاون وزیر و دستیاران رئیس‌جمهور در این سفر همراه او هستند تا به مهم‌ترین دغدغه‌ها، مشکلات و کمبودهای استان کردستان رسیدگی شود.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها هم یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود. استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

ایستادگی کردستان، به‌رغم بدخواهی دشمنان

رئیس جمهوردر بدو ورود به سنندج در فرودگاه این شهر و در جمع خبرنگاران استان کردستان به نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده استان اشاره کرد و یادآور شد، کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی، با تقدیم بیش از پنج هزار شهید و ۹ هزار جانباز شناخته شده است.

رییس جمهور اظهار داشت: کردستانی ها سال‌های سال به‌رغم بدخواهی های دشمنان انقلاب، در هر کوی و برزن و شهر و دیاری در مقابل آنان ایستادگی کرده و در کشور به عنوان استان با تمدن و فرهنگ شناخته شدند و جایگاه مدنیت استان نشان از تاریخ ارزشمند این دیار دارد.

آیت الله رییسی افزود: با بررسی هایی که توسط مسوولان در این چند روز انجام شده، مشکلات استان رصد و پیشنهاداتی برای رفع محرومیت و مشکلات داده شده است و همچنین تکمیل  طرح هایی را که در وسط راه رها شده باید به پایان برسانیم. اتمام طرح های نیمه تمام در برنامه دولت بوده و انتظار مردم از دولت نیز این است که این طرح ها به سرانجام برسد.

کلنگ طرح‌های توسعه‌ای شرکت قارچ، سروآباد کردستان

رئیس جمهور از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» واقع در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور بازدید کرد. این مزرعه که از سال ۱۳۹۶ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه ۱۲۰۰ تن قارچ آغاز کرده بود، در زمان حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۵ تن قارچ تولید می‌کند. ۱۱۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند. با تکمیل فازهای دوم و سوم این واحد علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه تولید قارچ تا ۲۵ تن، سالانه ۳۵ هزار تن کمپوست نیز تولید خواهد شد و تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی نیز به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

استقبال از رئیس جمهور در روستای جنگ زده قلعه‌جی

آیت‌الله رئیسی در نخستین برنامه خود با حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد این استان، به شکل رو در رو با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهور پس از بازدید از روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد استان کردستان و شنیدن سخنان و مشکلات مردم این روستا که در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود، دستوراتی برای رفع مشکلات این مردم صادر کرد.

روستای قلعه‌جی در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس، در فاصله اسفند سال ۱۳۶۶ تا فروردین ۱۳۶۷ چندین بار و در مجموع با ۱۱ بمب هدف حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که باعث شهادت بیش از ۲۵ نفر و جانبازی حدود ۳۰۰ نفر شد. در زمان بمباران شیمیایی روستای قلعه‌جی، عده زیادی از مردم از روستاهای نزدیک‌تر به مرز و حتی از کردستان عراق به این روستا پناه آورده بودند که در اینجا مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند.
 

دیدن فیلم مشکلات کافی نیست 
رییس جمهور در ادامه سفر خود به استان کردستان، دقایقی پیش وارد شهرستان سقز شد. آیت الله رئیسی در دیدار با نخبگان،علما و خانواده شهدا و جانبازان سقز با بیان اینکه، شهیدان ما بهترین روشنفکران جامعه بودند که نیازهای جامعه را خوب شناختند؛ گفت: روشنفکران جامعه ما کسانی نیستند که مردم را به سمت فرهنگ غربی بکشانند، بلکه کسانی هستند که جامعه و نیاز جامعه را خوب بشناسند و برای رفع نیاز جامعه آماده خطر کردن باشند و خود را برای نقش آفرینی در جامعه آماده کنند. 
وی افزود: آمدن من به این منطقه برای عرض سلام و احترام به خانواده شهدا و هم به عموم مردم که تلاش و زحمت کشیدند و هم آشنا شدن از نزدیک با مشکلات و خواست مردم است. می‌توان در تهران نشست و گزارشاتی را گرفت و عده‌ای فیلم تهیه کنند و امثال بنده ببینیم و مطلع شویم اما این گزارش‌ها و دیدن فیلم کافی نیست.
 

قدردان ایستادگی مردم قلعه‌جی در مقابل دشمن هستیم

آیت‌الله رئیسی در دیدار با خانواده تعدادی از شهدا و جانبازان روستای قلعه‌جی گفت: مردم روستای قلعه‌جی قهرمانانه مقابل دشمن ایستادند و افتخارآفرینی کردند. امیدوارم بتوانیم در دوره مسئولیت خود به وظیفه‌مان نسبت به شما مردم به شکل مطلوب عمل کنیم. رئیس جمهور از استاندار کردستان خواست که مسئول بنیاد شهید شهرستان را مامور کند تا در روستای قلعه‌جی و مناطق مشابه حضور یافته و به مشکلات و جراحات ناشی از بمباران شیمیایی مردم رسیدگی کند.

حضور از پیش اعلام‌نشده رئیس‌جمهور در نماز جمعه سنندج
آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر به استان کردستان در نماز جمعه سنندج حاضر شد.

در کردستان نیروی فرهیخته کم نداریم 

آیت الله رئیسی و در ادامه دیدارهای خود در استان کردستان، عصر جمعه با اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری گولان شهر سنندج دیدار کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار  بومی گزینی را یک اولویت دانست و گفت: باید نیروی انسانی کارآمد استان کردستان باید به کار گرفته شود.

وی افزود: در کردستان نیروهای فرهیخته، تحصیل کرده و دغدغه‌مند کم نداریم که می توانند در عرصه های مختلف فعال باشند.

رییس جمهور ادامه داد: سیاست دولت آن است که در همه عرصه‌ها از نیروهای جوان کارآمد انقلابی که دغدغه خدمت دارند، استفاده کند و اولویت ما در کردستان استفاده از نیروهای بومی استان است.

وی اضافه کرد: اگر نیرویی در هر اداره یا سازمانی نیروی تحول گرا نیست، کار مردم را عقب می اندازد و از مردم طلب رشوه می‌کند حتما باید کنار گذاشته شود و از نیروهای کارآمد استفاده شود.

دیدار رئیس جمهور با خانواده تعدادی از شهدا و جانبازان روستای قلعه جی

رئیسی: در دکترین نظامی ما، سلاح هسته‌ای جایی ندارد

آیت الله رئیسی در ادامه دیدارهای خود در استان کردستان، عصر جمعه با اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری گولان شهر سنندج دیدار کرد.

رئیس‌جمهور در این دیدار بومی گزینی را یک اولویت دانست و گفت: باید نیروی انسانی کارآمد استان کردستان باید به کار گرفته شود.

وی افزود: در کردستان نیروهای فرهیخته، تحصیل کرده و دغدغه‌مند کم نداریم که می توانند در عرصه‌های مختلف فعال باشند.

رییس جمهور ادامه داد: بارها گفته‌ایم در دکترین نظامی ما، سلاح هسته‌ای جایی ندارد. ما در دولت زمینه‌های رانت، فساد، پارتی بازی و روابط ناسالم اقتصادی را از بین می‌بریم.

وی گفت: سیاست دولت آن است که در همه عرصه‌ها از نیروهای جوان کارآمد انقلابی که دغدغه خدمت دارند استفاده کند و اولویت ما در کردستان استفاده از نیروهای بومی استان است.

«تکفیر و تفرقه» دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام است

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون استان کردستان با بیان اینکه وحدت، انسجام و امنیت استان ظرفیتی ذی‌قیمت برای پیشرفت کردستان است، گفت: پیام حج مقام معظم رهبری، پیام وحدت، معنویت و توجه به ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام و لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های نظام سلطه است.

با سخنان پرحرارت اتفاقی در زندگی مردم نمی‌افتد

آیت الله رئیسی عصر جمعه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهارداشت: با ادعا و سخن گفتن پرحرارت اتفاق مهمی در زندگی مردم نمی افتد، بلکه انتظار رهبری و مردم اقدام و عمل است و باید با جدیت کار کرد و پرونده و کارنامه ارائه داد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان مخلصانه برای انقلاب کم نگذاشتند، اضافه کرد: امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای مردم این خطه و در مجموع ملت ایران انجام دهیم و مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

رفع محرومیت های کردستان نیازمند نگاه متفاوت در بودجه است

رییس جمهور در نشست خبری پایانی سفر یک روزه خود به استان کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: برای رفع محرومیتهای کردستان باید در تقسیم منابع و بودجه، نگاهی متفاوت داشت و شاخص ها جبران شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج اظهارداشت: در سفر به استان اعتبارات بسیار خوبی برای ۱۸۲ طرح در حوزه های مختلف بهداشت، آب و خاک، فرهنگ و صنعت و معدن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ طرح در حوزه زیربنایی، ۱۰ طرح بهداشت و درمان، ۱۸ طرح در حوزه آب و خاک و طرح هایی نیز در بخش های اشتغال، فرهنگ، صنعت و معدن است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری در استان، افزود: محوریت ما در کردستان مساله اشتغال است چرا که بیکاری همه را رنج می دهد.

رییس جمهور تاکید کرد: طرح های ما بیشتر بر مبنای اشتغال و محرومیت زدایی است و ضمانت این مهم پیگیری وزرا در مرکز و مدیران کل استانی است، به گونه ای که مردم احساس آنچه تصویب شده در جهت تغییر زندگی آنان نقش دارد. 

حقوق مالکانه معادن کردستان در همین استان هزینه می‌شود

رئیس جمهور در نشست خبری بیست‌وهفتمین سفر استانی با بیان اینکه درباره دریافت و هزینه‌کرد حقوق مالکانه معادن تصمیم گرفته‌ایم، گفت: سال جاری حدود ۱۰ برابر سال گذشته حق مالکانه معادن بیشتر می‌شود و این رقم جهت توسعه یافتگی استان هزینه خواهد شد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گلخانه هیدروپونیک
«سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از معاونین و مدیران بخش های مختلف این وزارتخانه روز جمعه از پروژه در حال احداث بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان دیواندره بازدید کرد.

به گفته «پیمان اسکندری» رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سایت گلخانه هیدروپونیک دیواندره در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است. احداث این پروژه از سال ۹۷ با دریافت ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات آغاز شده و هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن نیاز به یک هزار میلیارد ریال تسهیلات است. وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در بیست و هفتمین سفر رییس جمهور برای بخش کشاورزی کردستان خبر داد. 

تامین منابع مالی مهمترین مشکل راه‌اندازی مناطق آزاد جدید کشور است
«سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور روز جمعه در حاشیه سفر رییس جمهور و جمعی از معاونین و وزرای دولت سیزدهم به کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  برای راه اندازی مناطق آزاد هفتگانه جدید نیاز به تامین منابع مالی داریم که  تکمیل زیرساخت های آب، برق، گاز و دیگر ملزومات به منابع مالی زیادی احتیاج دارد تا همه این زیرساخت ها مهیا شود. وی با بیان اینکه از محل تهاتر نفت، رقمی برای این منظور در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده بود، افزود: این عدد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رد شد و به دنبال راه های دیگری برای تامین این منابع مالی هستیم. وی همچین گفت: برای تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه سال اختصاص می یابد.

ایجاد منطقه آزاد بانه - مریوان ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید مرحله نخست عملیات اجرایی آن و تعیین مدیر اجرایی و افتتاح ساختمان‌های اداری این منطقه ۸ و ۹ اسفند همان سال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد انجام شد.

وزیر کشور از نواحی منفصل شهری و چند طرح مطالعاتی در سنندج بازدید کرد
«احمد وحیدی وزیر کشور هم بعد از حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از ۶ طرح مطالعاتی عمران شهری و مناطق منفصل شهری دوشان و آساوله سنندج بازدید کرد و از موانع موجود در این طرح ها و کمبودهای نواحی منفصل شهری یاد شده مطلع شد. وی از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان، تکمیل پروژه کمربندی ۳۶ متری اسلام آباد و اتصال کمربندی اسلام آباد به تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان بازدید کرد.

وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو و هیات همراه وی از تصفیه خانه فاضلاب سنندج بازدید کردند. محرابیان در این بازدید در جریان روند فعالیت تصفیه خانه و پروژه ارتقای آن قرار گرفت. ظرفیت تصفیه خانه موجود فاضلاب شهر سنندج پذیرای فاضلاب تولیدی این شهر نیست و در بیشتر ساعات شبانه روز حجم زیادی از فاضلاب بدون تصفیه از کنارگذر وارد رودخانه قشلاق می شود و یکی از منابع آلاینده این رودخانه به حساب می آید شرکت توسعه منابع آب نیرو در سال ۱۳۹۶ اقدام به توسعه و ارتقا تصفیه خانه شهر سنندج کرده است.

اراده دولت سیزدهم خدمت به مردم است
«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده دولت به شهرستان دیواندره سفر کرد. نوری در دیدار مستقیم با مردم تاکید کرد: اراده دولت سیزدهم بر خدمت به مردم استوار بوده و امیدواریم با پشتوانه مردم به این هدف مهم دست پیدا کنیم. به گفته نوری در سفر روز جمعه رییس جمهور به استان کردستان، ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش استان تصویب می‌شود.

وزیر بهداشت با مردم شهرستان کامیاران دیدار کرد

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور با جمعی از مردم شهرستان کامیاران به طور مستقیم دیدار کرد و از نزدیک در جریان موضوعات و مشکلات مردم قرار گرفت. وی در ادامه این سفر از پروژه ایستگاه پمپاژ آب سد گاوشان به اراضی خامسان  نیز بازدید و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه قرار گرفت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین تقویت بیمه‌ها را از خواسته‌های اصلی رییس‌جمهور دانست و تصریح کرد: به همین دلیل رییس جمهور دستور داده است تا سازمان برنامه و بودجه هشت هزار میلیارد  تومان به بیمه ها اختصاص دهد.

سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان مستلزم شناسایی ظرفیت‌ها است

«سیدرضا فاطمی امین» در جلسه شورای اداری شهرستان قروه و دهگلان به عنوان نماینده دولت، بر شناسایی ظرفیت های صنعت، معدن و تجارت در همه شهرستان های استان کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی این ظرفیت ها به طور کامل احصا شده باشد زمینه ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال فراهم می شود.
فاطمی امین در ادامه با اشاره به بازدید خود از ۲ واحد تولیدی اضافه کرد: به دلایل متعدد واحدهای تولیدی با مشکلات و مسائل زیادی مواجه هستند که برای برطرف کردن آنها همه تلاش و توان خود را بکار گرفته‌ایم.

معاون رییس جمهور با زنان روستایی کردستان دیدار کرد

«انسیه خزعلی» به عنوان نماینده رئیس جمهور در دیدار چهره به چهره با زنان روستای نوره از توابع شهرستان سنندج وبازدید طرح اشتغالزایی گروه‌های خودیار زنان در نوره به بررسی دقیق مشکلات این قشر پرداخت و دستورات لازم برای رسیدگی کامل به موضوعات مطرح شده صادر کرد.

ظرفیت‌های مرز برای توسعه دیپلماسی مهارت به کار گرفته شود

«محمدهادی زاهدی‌وفا» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارگاه‌های مختلف مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج، در جریان پتانسیل‌های موجود در کردستان برای پذیرش مهارت‌آموزان خارجی در راستای توسعه دیپلماسی مهارت قرار گرفت. زاهدی وفا همچنین به صورت سرزده از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی سنندج بازدید کرد و در جریان مشکلات و دغدغه های کادر درمان، مراجعان و بیماران قرار گرفت.
۱۱ هزار میلیارد ریال برای احداث راه های روستایی کردستان در نظر گرفته شده است

«رستم قاسمی»  وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به استان کردستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و  تاکید بر این است پیمانکاران ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی را که حدود ۴۰ کیلومتر از آن امروز افتتاح می شود، بلافاصله در بخش‌های مختلف دنبال کنند و هر قسمت را به یک پیمانکار بسپارند.

قاسمی همچنین از اختصاص  ۶۰ هزار میلیارد ریال به راه‌های استان و راه آهن کردستان، در این سفر خبر داد که منجر به تحول خوبی در حوزه راه خواهد شد.

معاون رییس جمهور خواستار پرداخت کامل هزینه های ناباروری در کردستان شد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیمه ها، هزینه های ناباروری را در استان کردستان به صورت کامل پرداخت نمی کنند از بیمه ها خواست هزینه های ناباروری را به صورت کامل پرداخت کنند و از وزیر بهداشت نیز درخواست کرد به این مساله ورود کند.

انیسه خزعلی در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت: در حالی که ۹۰ درصد هزینه های ناباروری باید توسط بیمه پرداخت شود این میزان در کردستان ۶۰ درصد است به همین دلیل مراکز درمانی خصوصی از این مساله استقبال نمی کنند و از وزیر بهداشت تقاضا داریم به آن ورود کند.

تصویب ۴ هزار میلیارد ریال برای احداث پست برق و زیرساخت های شهرک های صنعتی کردستان 

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به کردستان برای احداث پست برق و ایجاد وتقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی این استان مصوب شد.

سیدرضا فاطمی امین در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، با اشاره به اینکه کردستان در آستانه صنعتی شدن است، اظهار داشت: ۳۴ هزار میلیارد تومان ارزش پروژه های در حال اجرای زنجیره فولاد در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن هم از ۱۵ اردیبهشت امسال اکتشافات معدنی در این استان آغاز شده است، اضافه کرد: با این اقدام ۵۳ درصد از مساحت استان زیر پوشش مطالعات زمین شناسی قرار می گیرد.

سامانه انتقال آب سنندج بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وزیر نیرو با بیان اینکه سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت که این پروژه در اوایل نیمه دوم امسال به اتمام خواهد رسید و مشکل آب سنندج به طور کامل حل می‌شود.

علی اکبر محرابیان در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یک سامانه بسیار بزرگ برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان است که بخش انتقال آب آن به سنندج با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: در استان پنج سد در حال بهره برداری و هشت سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می شود.

هزار میلیارد ریال برای احداث شبکه های آبیاری پایاب سدهای کردستان مصوب شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای احداث شبکه های آبیاری پایاب سدها و آبیاری نوین در کردستان، یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد.

سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان در این سفر مصوب شد.

وی اضافه کرد: از اعتبار مذکور یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به شبکه های آبیاری پایاب سدها و آبیاری نوین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری آبخوان‌داری، ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز یگان حفاظت و اطفای حریق در جنگل ها و ۷۰ میلیارد تومان برای زیرساخت مجتمع شهرک های شیلاتی است.

وزیر بهداشت: هیچ کس نباید در کشور بدون پوشش بیمه ای باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز هیچ کس در کشور نباید بدون پوشش بیمه ای باشد و هر فردی با کد ملی خود در هر نقطه ای از کشور باید خدمات پزشکی دریافت کند.

بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران اظهارداشت: یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم بعد از مهار کرونا مساله سلامت مردم است، ما برای سلامت مردم کار می کنیم و اولین قدم در این مسیر پیشگیری است.

وی با بیان اینکه در موضوع سلامت مهمترین مساله بیمه ها است، گفت: برنامه ای که دولت سیزدهم دارد تقویت بیمه ها است و در صدد است که با این کار بتواند مخارج مردم را کم کند.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمه همگانی اشاره کرد و گفت: امروز هیچ کس در کشور نباید بدون بیمه باشد بلکه باید هر فردی با کد ملی خود بتواند در هر نقطه ای از کشور خدمات پزشکی دریافت کند.

۱۰ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha