طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- حرکت کاروانیانِ طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی مشهد - کربلا، روز جمعه با بدرقه کاروان زائران پیاده ای که برای حضور در آیین اربعین حسینی(ع) راهی عراق هستند، از مشهدالرضا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان پیاده مشهد – کربلا برای بیست و یکمین سال متوالی، صبح روز جمعه در آیینی که در مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد، مورد بدرقه مردم و مسوولان قرار گرفت.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان ۱۸۰ نفره برای بیست و یکمین سال خود را مهیای حضور در مراسم پیاده روی اربعین کرده است تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را برای شرکت در این مراسم تا کربلای معلی طی کند که ۲ هزار کیلومتر این مسیر در ایران و ۵۰۰ کیلومتر در عراق قرار دارد. 

محمد رجبی افزود: شرکت کنندگان در این کاروان از سنین مختلف و از جای جای کشور هستند که امسال کوچکترین فرد کاروان کودکی ۹ ساله و مسن ترین فرد کاروان فردی ۷۴ ساله است، که البته عمده اعضای این کاروان از اهالی خراسان رضوی هستند.

وی اظهار داشت: هر ساله مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد برای حضور افراد مختلف در این کاروان فراخوان می دهد و علاقه مندان برای حضور در این حرکت فرهنگی نامنویسی می کنند.

وی ادامه داد: کاروان مسیر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را طی ۷۰ روز طی می کند و در طول مسیر از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شود.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد گفت: مکاتبات لازم با استانداری ها و فرمانداریهای شهرهای مسیر حرکت کاروان انجام شده است تا پذیرایی لازم را از زائران حسینی به عمل آورند.

رجبی اظهار داشت: امروز بعد از آیین بدرقه، اعضای کاروان به زیارت بارگاه منور رضوی رفته و پس از شرکت در نماز جمعه و اذن حرکت از امام هشتم (ع)، پا در مسیر طولانی ترین پیاده روی اربعین می گذارند تا در روز مقرر به پابوس سرور و سالار آزادگان عالم حضرت امام حسین (ع) برسند.

وی اضافه کرد: همه اعضای کاروان پیاده مشهد- کربلا زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و از سلامت کامل برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بدرقه کاروان پیاده مشهد- کربلا با قرائت دعای ندبه و نوحه خوانی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود و تولیت آستان قدس رضوی نیز برای آنان به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام احمد مروی با تاکید بر بعد معنوی حرکت کاروان پیاده مشهد – کربلا، گفت: این حرکت یک اقدام فرهنگی در راستای اشاعه دین و حفظ شعائر اسلامی است که به گسترش معارف حسینی کمک شایانی می کند.

وی بر ضرورت ترویج حرکت پیاده روی اربعین تاکید و بیان کرد: این حرکت، نمایشی از قدرت بزرگ شیعه است و بی تردید آیینی باشکوه و تأثیرگذار در تکریم اربعین و تعظیم شعائر الهی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha