۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱:۵۳
کد خبر: 84815122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱:۵۳
کد خبر: 84815122
آلمان به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد

تهران - ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور با وجود مشکلات اقتصادی فزاینده داخلی، به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از " دویچه وله " وی پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه آلمانی "زد تی اف" گفت: تنها با حمایت شهروندان آلمانی ما قادر خواهیم بود به حمایت از اوکراین ادامه دهیم. 

صدراعظم آلمان ادامه داد: اما من فکر می‌کنم که حفظ همبستگی با اوکراین از طریق تلاش‌های طولانی مدت آلمان ضروری است. 

شولتس گفت: ما نمی‌توانیم بپذیریم که یک کشور به همسایه‌اش حمله کند و بگوید این بخش متعلق به من است.  

شولتس همچنین از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه دفاع کرد. 

احزاب چپ گرای آلمان اخیراً خواستار لغو تحریم‌ها و عملیاتی شدن خط لوله نورد استریم ۲ شده بودند. 

به گزارش ایرنا، شولتس در جریان نشست مجمع جهانی اقتصادی داووس سوئیس اظهارات تندی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطرح کرد و گفت که او حق ندارد صلح را دیکته کند. 

شولتس که تاکنون چندین بار با پوتین درباره حمله مسکو به کی‌یف تلفنی گفت وگو داشته است، گفته است که پوتین تنها زمانی بطور جدی به مذاکره صلح خواهد پرداخت که دریابد وی قادر به شکست اوکراین نیست. 

وی همچنین روسیه را مقصر بحران غذایی در جهان دانسته است. 

این درحالی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای غربی به دنبال مقصر جلوه دادن روسیه به دلیل ایجاد بحران غذا می‌باشد. 

وی گفت: آن‌ها اظهارات زیادی را بیان کرده‌اند و اکنون به دنبال مقصر جلوه دادن روسیه برای ایجاد بحران غذایی در حال ظهور در جهان هستند. 

پوتین تاکید کرد: کارشناسان می‌دانند که این بحران در طول مبارزه با همه‌گیری کرونا پدیدار شد و به این دلیل که کشورهای توسعه‌یافته از موقعیت انحصاری خود در حوزه پولی سو استفاده کردند و پول زیادی را در این زمینه چاپ نمودند. 

ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 
 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha